امام جمعه ملایر خطاب به خبرنگاران گفت : نقد منصفانه داشته باشید اما در مقابل خدمات منصفانه را هم بیان کنید.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ 05 August 2023

نقد منصفانه داشته باشید اما در مقابل خدمات منصفانه را هم بیان کنید.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "حجت الاسلام محمدعلی ارزنده" روز شنبه ۱۴ مرداد ماه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ملایر به مناسبت هفته خبرنگار، بر لزوم مراقبت از زبان و سخنان هر فردی در هر لباس و حوزه ای تاکید و اظهار کرد: زبان خبرنگار، قلم اوست و یک کلمه می تواند سرنوشت انسان را به کل تغییر دهد.

وی با اشاره به تقوا به عنوان مهمترین مسئله افزود : اولین وظیفه یک خبرنگار مانند کابل خودنگهدار این است که باید در نوشتار و اندیشه اش مراقبت کند و قلم اش منصفانه باشد.

ارزنده تاکید کرد : یک خبرنگار نباید به صورت افراطی طرفدار جناح سیاسی خاصی باشد، نشریات به هر حال وابسته به یک جناح هستند اما یک خبرنگار باید طوری قلم بزند که وجدان کاری خودش آسوده باشد که اگر اینطور شود، صفر تا صد آن خبر، خیر و برکت است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بشر ذاتا از بدو خلقت کار خبرنگاری را به صورت غیر رسمی انجام می داده است، بیان کرد : در واقعه کربلا چیزی با عنوان خبرنگاری نیست اما بزرگ ترین اتفاق کربلا خبرنگاری است و اگر خبرنگاری از کربلا حذف شود، هیچ چیز از این واقعه باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد : تداوم قیام، جان فشانی و‌ گذشت در واقعه کربلا فقط در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می دهد.

ارزنده خبرنگاری را تخصصی بسیار مهم و فنی دانست و افزود : خوشبختانه خبرنگاران شهرستان ملایر کاملا بی حاشیه و موفق عمل می کنند.

امام جمعه ملایر مطرح کرد : برخی افراد به صورت حساب نشده اخباری را منتشر می کنند و به نام مطالبه گری و از باب دوستی مسائلی می گویند که باعث ایجاد اختلاف می شود.

ملایر پیشتاز در همه مباحث فرهنگی و هنری است

در ادامه "فرشاد کشاورزیان" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر نیز ملایر را پیشتاز در همه مباحث فرهنگی و هنری دانست و عنوان کرد: پیشتاز بودن شهرستان در این عرصه ها از تعداد دانشجوها و دانشگاه های این شهر مشخص است.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته خبرنگار، بیان کرد : در زمینه بیمه خبرنگاران یا پرداخت تسهیلات اقداماتی انجام شده است و تلاش می کنیم این حمایت ها بیشتر شده و تداوم داشته باشد.

کشاورزیان با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی در مزار شریف افغانستان در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷، خبر داد : برنامه های خوبی به مناسبت هفته خبرنگار در استان و شهرستان تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد : کار خبرنگار مانند حرکت بر لبه شمشیر است و از هر طرف که سقوط کند تبعاتی برای فرد و جامعه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : امانت داری از مهم ترین صفات خبرنگاران است که خبرنگاران ما به ویژه در ملایر این ویژگی را دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد : خبرنگاران وظایف سخت و سنگینی دارند، هر آن ممکن است عواطف جامعه با یک خبر تحت تاثیر قرار گیرد.

کشاورزیان تاکید کرد : خبرنگار باید از سیاست کاری خاصی برخوردار باشد که هر خبری را چه موقع منتشر کند بنابراین کار خبری از این جهت کار سختی است.

وی با اشاره به انتقال اخبار به موقع و کاملا درست در شهرستان ملایر افزود : باید قدر خبرنگاران را بیشتر بدانیم،اگر خبرنگار نباشد خروجی هیچ جلسه ای مشخص نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار