در اجتماع بزرگ منطقه ای اربعین ، موکب داران استانهای آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان در حسینیه ثار الله ارومیه گرد هم آمدند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 04 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وزیر کشور به عنوان سخنران ویژه این آیین راهپیمایی اربعین را محل شناخت بین المللی وجود مقدس امام حسین و نهضت کربلا دانست و گفت: اربعین یک جریان عظیم فرهنگ ساز سیاسی است که زمینه ساز ظهور امام زمان عج است.

دکتر وحیدی با بیان این که راهپیمایی اربعین یک اتفاق بسیار بزرگ تمدن ساز است که می تواند دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد افزود: دشمنان در صدد انعکاس ندادن این حماسه بزرگ هستند چرا که می دانند این راهپیمایی بزرگ نابود کننده نقشه های شوم آنان است.

وی با اشاره به مزیت های مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند که امسال پیش بینی می شود تا ۵۰۰ هزار زائر اربعین از این مرز تردد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش کوتاهی مسیر و خوش آب و هوا بودن را از جمله مزیت های مرز تمرچین دانست و گفت: اهمیت زیارت امام حسین (ع) موضوعی است که مورد تاکید ائمه اطهار (ع )بوده و میزبانی زائران ازبعین حسینی یک توفیق بزرگ الهی برای مردم استان است.

سردار پور جمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا ع نیز در این مراسم با توجه به تجربه سال گذشته امسال مرز تمرچین آمادگی بیشتری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی دارد. گفت: استانهای آذربایجان غربی و کردستان به واسطه مجاهدت شهدا از امن ترین نقاط کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان از سخنرانان برجسته کشوری از دیگر سخنرانان این آیین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار