کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در مناطق دریایی وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا بویژه در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 03 August 2023

به گزارش تابناک جزیره به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجتبی حمزه نژاد با اشاره به ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان، گفت: بیشینه سرعت باد در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، در محدوده یک و نیم متر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق دریایی افزایش ابر، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

وی گفت: وزش باد‌های جنوب شرقی با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت و در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابر‌های همرفتی با احتمال رگبار باران و رعد وبرق، با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گاه گردوغبار پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی نیز دور از انتظار نخواهد بود و توصیه می‌شود در بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع بویژه در شرق استان خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تا فردا جمعه ۱۳ مرداد با ماندگاری هوای گرم، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: جزیره کیش ، کیش ، وزش باد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار