در دیدار انجمن انبوه سازان استان با استاندار همدان مطرح شد:
درنشست صمیمی هیات مدیره انبوه سازان استان همدان با قاسمی فرزاد استاندار همدان مشکلات انبوه سازان مطرح و بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 31 July 2023

درنشست صمیمی هیات مدیره انبوه سازان استان همدان با قاسمی فرزاد استاندار همدان مشکلات انبوه سازان مطرح و بررسی شد.

به گزارش تابناک همدان، رییس کمیته سرمایه گذاری انبوه سازان استان همدان در این نشست با اشاره به مشکلات انبوه سازان، گفت: یکی از مشکلاتی که اعضای انجمن انبوه سازان با آن همواره دست و پنجه نرم می‌کنند بحث صدور پروانه‌ها و پروسه طولانی اخذ آن است.

مهدی مراد حاصلی در ادامه با بیان اینکه رفع موازی کاری‌ها در امور صنعت ساختمان یکی از خواسته‌های انبوه سازان است، افزود: در بحث ساخت و ساز‌ها و مجوز‌ها و خیلی از طرح‌های توسعه‌ای در استان درگیر موازی کاری بین ادارات مربوطه هستیم و این به ضرر صنعت ساختمان است.

وی از فقدان طرح و نقشه جامع در شهر همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بافت فرسوده شهر و نیاز به باز آفرینی تاریخی بنا‌های شهر به یک نقشه جامع بین شهرداری و میراث فرهنگی و راه و شهرسازی نیاز داریم که با توجه به این نقشه مشترک محلات تعریف و باز سازی شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان همدان، با اشاره به دیگر مشکلات انبوه سازان، تصریح کرد: گرفتن تسهیلات از دیگر مشکلات است که بانک‌ها به بهانه کنترل تورم تسهیلات ارایه نمی‌کنند و یا انقباضی عمل می‌شود.

مراد حاصلی در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به شعار دولت و طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن باید در بخش خصوصی و خود مالکی تسهیلات مشارکت مدنی ویژه پرداخت شود و از طرفی به دلیل عدم پرداخت تسهیلات عرضه و تقاضا در بخش مسکن بهم خورده و نامتعادل می‌شود و عواقب آن در ماه‌های پایانی سال نمایان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار