کد خبر: ۱۱۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 22 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نظام اقتصادی کامل آن است که نه تنها فقر تولید نمی‌کند بلکه مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در دیدار با مدیرکل بهزیستی مازندران و معاونین، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: ما در دینِ خودمان دینِ اسلام برای مستضعف یک جایگاه حمایتی و ارزشی خاص قائل هستیم.

وی افزود: مثلا اگر مستضعفین در جایی نیاز به حمایت‌های نظامی دارند باید با این حمایت‌ها ارائه شود، بعضا مستضعفین فکری و معرفتی بوده و از نظر آگاهی و معلومات چیزی به آن‌ها نرسیده که اگر آگاهی‌بخشی و ارائه خوراک علمی صورت بگیرد در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهند کرد، برخی‌ها هم مستضعفین مالی و مادی هستند که باید حمایت های مادی دریافت کنند، گروهی مستضعفین جسمی و بدنی هستند همچون افراد دارای معلولیت که باید حمایت‌های متناسب باخودشان که گاه درمانی است را دریافت کنند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اسم بسیج ما بسیج مستضعفین است، گفت: گروه مستضعفین در یک نظام اقتصادی ناسالم در شرایط نادرستی قرار گرفتند اگر نظام اقتصادی سالم بود این مجموعه به این مشکلات دچار نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: دنیای بشر هم دنیای عجیب و غریبی است، اگر وجدان، دین و ایمان، اخلاق و تعهد نباشد قانون هر کسی قوی‌تر است جلو می‌افتد یعنی قانونِ جنگل و حیوانات! در مقابل دین، فطرت و ایمانِ انسان‌ها جلوی این قانون را می‌گیرد پس اگر بخواهیم این مشکل را زیربنایی حل کنیم باید اولا فرهنگ فطرت، ایمان و وجدان را تقویت کرده و ثانیا اینکه باید یک نظام عادلانه و نهادهای حمایتی خیری شکل بگیرد که کمک کند.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: نظام اقتصادی سالم و کامل آن است که نه تنها فقر تولید نمی‌کند بلکه مستضعفان و فقرا را به خودکفایی می‌رساند، نظام سرمایه‌ای غرب می‌گوید که هر کسی قوی‌تر است باید جلو بی‌افتد از این رو عده اقلیتی جلو افتاده و حق بسیاری از خرده ریزها پایمال می‌شوند که برای آنها مهم نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: در نگاه دین و اسلام اقویای مالی در مقابل فقرای مالی نباید قرار بگیرند، قوی و فقیر نباید داشته باشته باشیم، البته قوی و قوی‌تر داریم، نظام اقتصادی که فقر تولید کند بیمار است.

این مسئول ضمن گرامیداشت یاد شهید فیاض و شهدای دیگر، خاطرنشان کرد: تشکیل نهادهایی که دست ضعفا را بگیرد و حمایت کند راهکار خوبی است یکی از این نهادها سازمان بهزیستی است، آثار خیرِ امروز این نهادها طی سال‌های آینده خودش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: پرسنل‌ نهادهای حمایتی باید از وجدان کاری، دین و تعهد کاری بالا برخوردار باشند، اگر دنبال پر کردن جیب خودشان، پارتی بازی‌ها و امتیازدهی‌های اشتباه باشند فایده‌ای به فقرا نمی‌رسد، آزادی و حریت مهم است نه اسارت پول و هوی و هوس، به خصوص ایمان قوی و ترجیح دادن آخرت به دنیا.

آیت الله لائینی با اعلام اینکه به فرموده امام حسین (ع) اگر دین ندارید لااقل آزاده و جوانمرد باشید، خطاب به مسئولان سازمان بهزستی استان گفت: پس شما روی کارکنان خود کار فرهنگی انجام دهید، گاهی فعالیت‌های فرهنگی نهادها سوری و کم‌رنگ است و خودِ کارکنان دارای ضعف‌های جدی بوده و خدای ناخواسته دچار فساد می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در پایان اذعان داشت: اینکه سازمان بهزیستی در مازندران متقاضی پشت نوبتی ندارد و برای اولین بار صورت گرفته خوب است از اینکه غربالگری‌ها اتفاق افتاده جای شکر دارد باید کمک کنیم که در استان حتی یک نفر هم که حقش است حمایت شود وجود نداشته باشد و همه از این حقی که نظام اسلامی به آن ها داده بهره‌مند شوند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار