اسماعیل یحیی پور مسئول کانون فرهنگی مسجد قائم (عج) شهرستان نکا؛
مسئول کانون فرهنگی مسجد قائم (عج) گفت: باید فضاسازی محرم امسال فراتر از سال گذشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ 18 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل یحیی‌پور اظهار کرد: مراسم‌ عزاداری سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه‌ محرم در مسجد قائم (عج) شهرستان نکا بعد از نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام حاج شیخ علی احمدی و عزاداری، سینه زنی و سخنرانی و پذیرایی و سه شب هم بصورت دسته‌روی برگزار می‌شود.

 

از آمادگی کامل این مسجد برای مراسم عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم خبر داد  

وی با تأکید بر اینکه باید فضاسازی محرم امسال فراتر از سال گذشته باشد، گفت: فضاسازی را با سیاه پوش کردن و عطر افشانی از داخل مسجد و شستشو و سیاه‌پوش کردن محوطه‌ و اطراف مسجد توسعه دادیم تا همسایه‌ها و کوچه‌های اطراف و منطقه ای که با مسجد قائم (عج) در ارتباط هستند، رنگ و بوی محرم را به خود بگیرند.

مسئول کانون فرهنگی مسجد قائم (عج) کار در زمینه‌ی نوجوان و جوانان را بسیار مهم خواند و بیان داشت: از این‌رو دسته‌روی‌ها، سرودها، جلسات مذهبی و همه برنامه‌هایی که نوجوانان در محرم انجام می‌دهند، باید بیشتر جلوه پیدا کند.

 

از آمادگی کامل این مسجد برای مراسم عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم خبر داد  

یحیی پور ادامه داد: در ماه محرم می‌خواهیم شور و معرفت‌افزایی، جلوه بیشتری داشته باشد؛ امسال اصرار داریم که کار متفاوت‌تری انجام بشود تا بلکه بتوانیم خواسته رهبر معظم انقلاب در زمینه شعر و سبک عزاداری را تا حدود زیادی عملی کنیم.

 یحیی پور افزود: فعالیت‌های این کانون در طول سال با محور مسجد و حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، امام جماعت این مسجد، با همکاری هیئت‌امنا و پایگاه برگزار می‌شود.

 

از آمادگی کامل این مسجد برای مراسم عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم خبر داد  

مسئول کانون فرهنگی مسجد قائم (عج) از برگزاری منظم سخنرانی، نمازهای جماعت یومیه ماه مبارک رمضان، نمازهای جماعت مغرب و عشا در طول سال بصورت رایگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی احمدی در این مسجد خبر داد و افزود: سایر عملکرد این هیئت در سال جاری برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن‌ کریم به‌صورت روزانه در ماه‌ مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های ولادت امامان(ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، جشن غدیر و نیمه‌شعبان، برگزاری مراسم شهادت امامان(ع)، برگزاری مراسم‌ هفتگی قرائت زیارت عاشورا در شب دوشنبه، قرائت دعای توسل در شب چهارشنبه، قرائت دعای کمیل و قرائت یک صفحه از قرآن کریم شب جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در طول هفته است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار