وزیر نفت در جلسه شورای اداری گچساران:
وزیر نفت از عیدی و هدیه به مردم گچساران خبر داد و اضافه کرد: جدا از تخصیص اعتبارات که در این سفر به استان و شهرستان داده شده است ،هدیه ما برای مردم گچساران ۲۲۰میلیارد تومان می باشد که در کمیته سه نفره شامل فرماندار ،امام جمعه و نماینده مردم گچساران برای پروژه های عام المنفعه در نظر گرفته می باشد
کد خبر: ۱۱۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 17 July 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران،

وزیر نفت و هئیت همراه آن در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران حضور پیدا کردند.
وزیر نفت در این جلسه گفت:دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰که آغاز به کار کردند با مشکلاتی از جمله بحث توقف ۸۷میلیون بشکه میعانات گازی روی آب بود که به لحاظ فروش و صادرات ذخیره کرده بودند.

اوجی با بیان اینکه در پی تولید گاز، میعانات گازی هم تولید می‌شود افزود:یکی از دلایل خاموشی برای اولین بار در زمستان ۹۹،کاهش تولید گاز بود چون میعانات گازی که باید تولید و مصرف می کردند مانده بود و مجبور بودند تولید گاز را کم کنند تا از بحث میعانات گازی فرار کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه ۸۷میلیون بشکه و ۴۰ کشتی ما روی آب بود که اجاره این کشتی ها ۴۶۰میلیون دلار بود که مخازن گازی را نگه می داشت.
اوجی،پایین بودن صادرات نفت را از دیگر مشکلات دولت قبل دانست و یاد آور شد: از مهمترین مشکلات ما کسری بودجه ۴۸۰هزار میلیارد تومانی و ۱۵هزار میلیارد اقساط و فاکتور های بود که دولت فعلی باید پرداخت می کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما،حمله سایبری به ۴هزار پمپ بنزین در کشور به صورت همزمان بود که این خود می توانست یک چالش و ضربه مهلکی ایجاد کند.

اوجی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدام جهادی دولت انقلابی مشکلات را پشت سر گذاشتیم،اظهار داشت: امروز در بحث میعانات گازی حتی یک بشکه روی آب نداریم و همه کشتی ها در چرخه حمل نفت و گاز استفاده می شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰با همان درآمد نفتی که در همان سال رقم خورد کسری ۴۸۰هزار میلیاردی را توانستیم بپوشانیم و پروژه های مهمی از جمله پالایشگاه فاز ۱۴جنوبی فارس و فاز دوم پالایشگاه آبادان را به بهره برداری برسانیم.

وزیر نفت کشور،پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی گچساران را یکی از مهمترین پروژه های کشور عنوان کرد و افزود:این پتروشیمی با اقدام جهادی که در دو سه ماه گذشته صورت گرفت امروز عملیات بهره برداری آن شروع و تا دو ماه آینده محصول اتیلن از این مجتمع حاصل خواهد شد.

اوجی اضافه کرد: خوبی این پروژه این است که تمامی گازهای مشعل که باعث آلایندگی و ثروت ملی می باشد ،جمع آوری و پس از تفکیک اتان آن به اتیلن تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: پایین دست این پتروشیمی که پلی اتیلن خود پتروشیمی و دهدشت به صورت زنجیره ای عمل میکند ،می باشد در همین دولت با به کار گیری هزار نفر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

اوجی پتروشیمی گچساران را نوید و هدیه دولت به مردم دانست و گفت:دو تا پلی اتیلن پایین دست این صنایع که به صورت زنجیره ای می باشد جز الویت ما می باشد .

وی ذخیره سازی میدان گازی مختار با بار مالی ۴۵۰میلیون دلار،پتروشیمی دهدشت با ۴۰۰میلیون دلار و پتروشیمی پایین دست گچساران با ۶۰۰میلیون دلار از جمله پروژه های وزارت نفت دانست.

اوجی افزود: ایجاد و احداث صنعت پالایش و نفت و گاز برای مردم آن منطقه باعث آزار و اذیت بوده به همین خاطر مردم باید از قبل این پروژه ها بهره مند شوند .
وی بیان داشت: خوشبختانه در سفرهای استانی خصوصا به مناطق نفت خیز مبالغ خوبی در حوزه مسیولیت اجتماعی اختصاص داده می شود،که در این سفر ریس جمهور به استان بالغ بر ۲هزارو ۵۰میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وزیر نفت از عیدی و هدیه به مردم گچساران خبر داد و اضافه کرد: جدا از تخصیص اعتبارات که در این سفر به استان و شهرستان داده شده است ،هدیه ما برای مردم گچساران ۲۲۰میلیارد تومان می باشد که در کمیته سه نفره شامل فرماندار ،امام جمعه و نماینده مردم گچساران برای پروژه های عام المنفعه در نظر گرفته می باشد
وی افزود: وزارت نفت به گواه استانداران استان، یکی از خوش قول ترین وزارت در سفرهای استانی بوده،و ما هر پروژه ای که قول دهیم ظرف دو هفته تامین اعتبار خواهیم کرد.

وی از راه اندازی بیمارستان نفت گچساران با ۹۴میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: مجوز تامین نیروی انسانی این بیمارستان را دادیم و کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند می توانند از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

وی همچنین از به کار گیری نیروهای بومی در پروژه پتروشیمی گچساران به آغاز بهره برداری خبر داد و بیان داشت: در بحث آموزش فنی حرفه ای که ۵۰۰نفر از جوانان این شهر فراخوان دادیم ثبت نام شده و اگر شرکت نفت نیاز به نیرو داشته باشند باید از همین نیروهای آموزش دیده استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار