سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی‌ به بیش از ۶ هزار خانوار متاثر از توفان شن در منطقه سیستان توسط نیروهای هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 17 July 2023

به گزارش تابناک سیستان و بولچستان محمد مهدی سجادی اظهار کرد: در پی اعلام هواشناسی مبنی بر بروز توفان شن در منطقه سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به صورت آماده باش درآمدند.

وی افزود: بیش‌ از ۱۵۰ نجاتگر این جمعیت تاکنون در حال ارائه خدمات به مردم توفان زده سیستان و بلوچستان هستند که در این زمینه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار متاثر از توفان شن در شمال استان امدادرسانی شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه سیستان که شامل پنج شهرستان هامون، هیرمند، زابل، زهک و نیمروز است در راستای جلوگیری از تشدید بیماری‌های ریوی حدود ۶ هزار عدد ماسک نیز توزیع شده که این اقدام تداوم دارد.

وی گفت: خانواده‌های کم برخوردار از طریق خانه‌های هلال سیستان و بلوچستان شناسایی و با مشارکت خیرین داوطلب خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

سجادی از توزیع بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم و ۷۰۰ بسته معیشتی به همت خیرین داوطلب و مشارکت اعضا و داوطلبان خانه‌های هلال استان در تیرماه سالجاری خبر داد و بیان کرد: توزیع ۱۱۰ کیسه آرد رایگان توسط خیرین در سیستان به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و توزیع ۲۵۰ کیلوگرم برنج نیز به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در ایام عید قربان تا غدیر در این منطقه بوده است.

وی به توزیع تانکر بین روستاهایی که با تنش آبی مواجه بوده و برگزاری کلاس های آموزشی مبنی بر چگونگی مقابله با ریزگردها و توفان ها اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان دارای ۳۳۹ خانه هلال روستایی و شهری است، که شناسایی و اجرای طرح های حمایتی به همت خانه‌های هلال در سطح استان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار