کد خبر: ۱۱۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 14 July 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

تیراندازی در مراسمات عروسی و عزاداری تمامی ندارد اینبار در شهرستان باغملک حادثه به بار نشاند. موضوعی قدیمی که پایان نمی پذیرد گویی باید خانواده های زیادی از این رسم ناشایست آسیب ببینند.

متاسفانه در جشن ها و عزاداری ها این سلاح ها و مهمات جنگی هستند که خودنمایی می کنند تیراندازی و چرخاندن سلاح بین جمعیت برای هر نیتی که باشد پسندیده نیست و ایمنی و سلامت حضار را تحت تاثیر قرار می دهد.

شلیک های پوچ و بی هدف گاهی جان شیرین را طعمه مرگ می کند به راستی تا کی باید از این تیراندازی ها آسیب رسانی به مردم را شاهد باشیم.ضعف عملکرد در کدام حیطه و دستگاه یا ارگان تکرار این حوادث را رقم می زند.


خانواده ای که برای شرکت در جشن عروسی و یا تشییع اموات در این مراسمات حضور دارند در امان نخواهند بود، چرا که جوانان سلاح به دست همچون ساقدوشان مرگ در حرکت اند. سلاح در گذشته برای حفاظت از احشام عشایر کوچ رو آن ها با مجوز حمل استفاده می شد اما اکنون دستاویزی برای ایجاد حوادث متعدد است.

حوادثی که تاسف خوردن و پشیمانی در آن ها سودی ندارد پی باید از وقوع آنها جلوگیری کرد. بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و سران طوایف باید وارد میدان شوند و در راستای جلوگیری از تیراندازی در مراسمات مختلف پیش گام شوند و با تمام توان و جدیت از گسترش این اقدام ممانعت کنند.

برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در این زمینه می تواند موثر واقع شود و از تکرار آن جلوگیری ‌کند. با استفاده از ایده های نو و کارشناسی شده می توان گامی مفیدی در این زمینه برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار