مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: دانش اموزان این استان در راستای تفاهم‌نامه این اداره کل با شرکت گاز قم برای آشنایی با توانمندی‌های کشور بویژه در بخش پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به اردوی راهیان پیشرفت می‌روند.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 11 July 2023

به گزارش تابناک قم، علی رضا رحیمی دوشنبه شب درجلسه شورای معاونین آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان قم اظهار داشت: این طرح که در راستای توافقنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت شکل گرفته و درقم اجرایی خواهد شد،‌ دانش آموزان ،‌معلمان و دانشجو معلمان دراین استان از ابتدای مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید در اردوی راهیان پیشرفت شرکت خواهند داشت.

وی اظهار داشت: ما این اردو را در راستای جهاد تبیین تقویت کرده و آمادگی کامل داریم که به بهترین نحو آن را برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و معلمان با پیشرفت‌ها و توانمندی‌های بالای کشور به اجرا بگذاریم.

وی گفت:اولویت اول ما در اجرای این طرح مهم دانشجو معلمان با توجه به نقش تاثیرگذاری که در این کلاس‌های درس دارند ، خواهد بود ،‌سپس معلمان جوان ، سایر معلمان و در نهایت دانش‌آموزان در اردوی راهیان پیشرفت شرکت می‌کنند.

سال گذشته ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۴۸۱ مدرسه این استان مشغول به تحصیل بودند.

رحیمی اظهار داشت:‌برگزاری این گونه اردوها برای مثبت اندیشی آحاد جامعه نقش مهمی دارد لذا اداره‌کل آموزش و پرورش قم تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان پیشرفت انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گاز قم نیز دراین جلسه اظهار داشت: در راستای توافقنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت به منظور تشکیل اردوهای راهیان پیشرفت ، شرکت گاز قم آمادگی کامل خود را برای برگزاری این اردوها اعلام می‌کند.

مرتضی خوش‌لهجه افزود:‌ پالایشگاه‌های قم ،‌پتروشیمی استان مرکزی ، پالایشگاه های تهران و دیگر مراکز مرتبط با شرکت نفت و گاز اولویت‌های بازدید دانش آموزان و معلمان استان می‌باشد و برنامه‌ریزی‌های لازم دراین راستا صورت گرفته‌است.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم با برپایی این اردوها ، دانش آموزان و معلمان را با پیشرفت‌های گسترده کشور در بخش های مختلف بویژه نفت و گاز آشنا کنیم و اتفاقات خوب و کم نظیری که در نظام جمهوری اسلامی در راستای خودکفایی صورت گرفته را برای آنان تبیین کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده درست از آن ، نقش خانواده‌ها و معلمان را برای تبیین مساله با اهمیت دانست و گفت: دانش آموزان با راهنمایی‌های درست خانواده‌ها و معلمان می‌توانند، همیاران خوبی در راستای صرفه‌جویی انرژی باشند و این امر زمینه توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر را در کشور فراهم می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار