کد خبر: ۱۱۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 09 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی وبرداشت غیر مجاز بیش ازدومیلیارد تومان از تعداد حدود 107نفر ازشهروندان خبر داد .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گزارش داد: سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد:یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو صبا معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کدهایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.

وی  افزود: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباختگان را متقاعد کردند که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برای وی ارسال شده از پشت تلفن به او اعلام کند،شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شوند. 

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد. 

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب 107 هموطنان ازسراسر کشور در رادیو صبا اعتراف کرده‌ ومبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه20 میلیارد ریال برآورد شده، کل این مبلغ را بصورت گسترده درحوزه خرید وفروش طلاء وسکه داشته است.

رئيس پليس فتا مازندران ضمن هشدار در خصوص تماس‌هایی با مضمون برنده شده‌اید به کاربران فضای سایبر گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی و کدهای احراز هویت و کدهای ارسالی از طریق پیامک را در اختیار افراد غیر قرار ندهید زیرا در کلاهبرداری‌های اینترنتی، حفظ اطلاعات شخصی از مهمترین مسئولیت های شهروندی می باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند بامراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.
 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار