ارکستر ملی ایران در تشویق بی امان خیل تماشاگران و هنردوستان روسی در سالن کاپلا سن پترزبورگ به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 08 July 2023

سالن تاریخی سن پترزبورگ به تسخیر ارکستر ملی ایران درآمد

به گزارش تابناک تهران  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران که در جریان هفته فرهنگی ایران در روسیه به سر می‌برد برای دومین اجرای خود به شهر سن پترزبورگ سفر کرد.

ارکستر ملی ایران امشب با ترکیبی از نوازندگان ایرانی و روسی در اجرای دوم خود در قالب هفته فرهنگ ایران در روسیه به اجرای قطعات فاخر موسیقی ایرانی پرداخت.

در این اجرا، ۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس، قطعات موسیقی اصیل ایرانی را در ارکستر تلفیقی با ساز‌های ایرانی، چون قانون، تار، نی و تنبک اجرا کردند.

آرش امینی رهبر این ارکستر بود و طی آن ارکستر ملی ایران قطعات هشت بهشت اثر جواد معروفی، خاک مهرآئین اثر علی اکبر قربانی، خوش آمدی اثر رضا نارون،‌ای ایران اثر روح الله خالقی با آواز امیرحسین سمیعی و اسمر اثر کاظم داودیان از دیگر بخش‌های دیگر این اجرا بود.

پیش از این و در افتتاحیه هفته فرهنگ ایران در روسیه، ارکستر ملی ایران در سالن مالی تئاتر مسکو به روی صحنه رفته بود که در آن برنامه هم با استقبال و تشویق‌های پی در پی تماشاچیان همراه بود.

اجرای ارکستر ملی ایران در سالن کاپلا سن پترزبورگ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، مهدی سالم مدیرعامل بنیاد رودکی بود.

اجرایی که مانند شب نخست با استقبال فراوان هنردوستان روسی و تشویق‌های بی امان حاضران در سالن همراه بود.

لازم به ذکر است این مراسم از بستر شبکه تلویزیونی، اینترنتی «آرپا» پوشش داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار