دبیر ستاد برگزاری یادواره‌های شهدای کشور مطرح کرد : شهدا، رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 20 June 2023

شهدا، رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : «قاسم ملکی» با بیان اینکه وظیفه همه ما در قبال شهدا سنگین است، گفت : شهادت مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان بیداری هستند، شهیدان، پیامبران حماسه انسان‌اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه‌لحظه زندگی ما جاری است، نازل کرده‌اند.

وی تصریح کرد : مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی‌فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی‌تواند ببیند؛ آنکه رتبه و جایگاه شهید را فهمید، پویایی را سرلوحه هستی خویش قرار می‌دهد و آنکه از شهید، جز لقب و نامی نمی‌داند، تنها دل را به سکونت در کوچه‌ای آرام که به نام شهیدی آذین شده، خوش می‌دارد.

دبیر هیات امنای هیات رزمندگان اسلام و مدافع حرم تاکید کرد: شهدا، مرگ را به سخره گرفته‌اند تا ما به حقارت دنیا بخندیم.

وی بیان کرد : شهدا، حیثیت خون را فریاد زدند، تا ما گوشت و پوستمان را از جرعه عطش و شور بپرورانیم. شهدا، همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر آسمان کردند، تا گذرگاه بودن دنیا را اثبات کرده باشند.

ملکی در ادامه با اشاره به جایگاه والا و بلند شهدا، افزود : شهدا از این حصار تنگ دنیوی دل بریدند و با پرواز خود بر روزهای ما نسیم بهشت پاشیدند.

دبیر ستاد برگزاری یادواره‌های شهدا در ادامه گفت : آلبوم زندگی بدون تصاویر مردانگی شهدا، رقم نخواهد خورد و نام شهدا ازلیّتی درخشان و ابدیّتی پرفیض خواهد بود.

ملکی یادآور شد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و همه باید با جدیت و با عشق به شهدا در این مسیر گام برداریم.

دبیر ستاد برگزاری یادواره‌های شهدا اضافه کرد : اهالی پرشور و پرشعور روستای حسین‌آباد شاملو از توابع شهرستان ملایر، بار دیگر خود را مهیای برگزاری یادواره شهدای والامقام کرده‌اند و بسیجی‌وار و خودجوش یادواره‌ای در سطح ملی برگزار خواهند کرد.

ملکی خاطر نشان کرد : در این راستا تمامی اهالی این روستای شهیدپرور به ویژه بسیجیان، بخشدار، شورای اسلامی روستا، دهیار، فرمانده حوزه مقاومت و فرمانده پایگاه بسیج حسین‌آباد شاملو، با پشتیبانی فرماندار بسیجی، امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه ملایر، آماده میزبانی از مهمانان شهدا هستند که از سراسر استان همدان در این یادواره حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه تدابیر و تدارک لازم برای برگزاری یادواره ۵۷ شهید والامقام این روستا اندیشیده شده، عنوان کرد : اول تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ بیست‌پنجمین یادواره ۵۷ شهید روستای حسین‌آباد شاملو با سخنرانی امیر سرافراز "یوسف قربانی" فرمانده هوانیروز آجا و با مداحی "حاج مرتضی طاهری" رئیس هیات مدیره خانه مداحان کشور برگزار می‌شود.

دبیر هیات امنای هیات رزمندگان اسلام با بیان اینکه این یادواره با اجرای "مهدی آقابیگی" مجری رسانه ملی انجام می‌شود، ادامه داد: در این یادواره از خانواده‌های معزز شهدا قدردانی خواهد شد.

ملکی همچنین از همدلی، همفکری و هم‌اندیشی مردم شهید پرور شهرستان ملایر و روستای حسین‌آباد شاملو که بسیجی‌وار پا به عرصه گذاشتند، قدردانی کرد و گفت : اهالی روستای حسین‌آباد شاملو هر آنچه در توان داشتند در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خود به نمایش گذاشتند.

وی گفت : ما باید خانواده‌های معزز شهدا را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم و همیشه در کنار آنها بوده و خواهیم بود و رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های فرزندان آنها را فراموش نمی‌کنیم.

ملکی خبر داد : "امین حسین رحیمی" وزیر دادگستری، امیر سرتیپ دوم "داود نظام اسلامی" از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و جانباز ۹۶ درصد، "سعید طحانیان" جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس و "مجتبی اکبری" معاون وزیر نیرو مهمانان ویژه یادواره شهدای روستای حسین‌آباد شاملو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار