آخرین خبر‌های غیر رسمی از اردوگاه بزرگواری حکایت از موفقیت نسبی تحریک کنندگان وی حداقل تا شب گذشته، برای حضور حتمی است که گویا قرار است تا ساعات آینده وی بیانیه‌ای صادر کند و موضع نهایی خود را اعلام کند
کد خبر: ۱۱۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 17 June 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته گفتگوی عدل هاشمی پور با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، منتشر شد که در این گفتگو چند نکته بسیار مهم وجود داشت از جمله اعلام حضور این نماینده سابق در انتخابات پیش رو که البته از این به بعد انتشار گفتگو و تحلیل‌ها در حوزه انتخابات امری معمول بوده و احتمالا شدت خواهد گرفت.
در حوزه انتخابیه، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده واکنش‌های افراد در حال شفاف‌تر شدن است. پس از عدل هاشمی پور، این روز‌ها مباحثی پیرامون، سید علی محمد بزرگواری، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی هم در حال داغ شدن است!
در مورد بزرگواری چند نکته بسیار مهم وجود دارد که به نظر می‌رسد می‌تواند بر تصمیمات وی برای حضور یا عدم حضور موثر باشد!
بزرگواری در دوران زندگی سیاسی خود شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده، از رای آوری حداقلی که به نوعی از آن آبروریزی سیاسی نام برده می‌شود تا اوجگیری سیاسی به گونه‌ای که در برهه‌هایی به یکی از ارکان قدرت سیاسی استان تبدیل شد. البته نظرات در مورد وی هم متفاوت است به عنوان مثال در دوره نمایندگی مواضع حاشیه ساز وی مانند "چماق لری" یا "دله دزد " خواند خاندان هاشمی باعث تعریف و تمجید طرفدارانش که عمدتا اصولگرایان بودند و انتقاد شدید و اتهام به ساده لوحی منتقدانش که عمدتا اصلاح طلبان بودند، می‌شد، اما در دوره پس از نمایندگی، جای منتقدان و موافقانش تا حدودی عوض شد! با انتقادات تند وی از دولت و نمایندگان مجلس، مورد تشویق و سوت و کف منتقدان زمان نمایندگی یعنی اصلاح طلبان قرار گرفت و البته با انتقاد و تا حدودی بی محلی اصولگرایان و نمایندگان دولت در استان!
بزرگواری، با همه این سطحی نگری که در حوزه سیاسی داشته، اما در دوره‌ای یک اقدام بسیار خوب بر خلاف برخی سیاسیون با سابقه استان، انجام داد و آن هم اعلام عدم حضور در انتخابات مجلس به دلایلی از جمله میدان دادن به دیگران برای فعالیت در این حوزه بود که به مذاق بسیاری از سیاسیون و عامه خوش آمد.
اما این روز‌ها گویا بزرگواری صدای سوت و کف‌های زیادی برای حضور مجدد خود می‌شنود که البته این تشویق‌ها از نظر بسیاری از تحلیل گران حوزه سیاسی استان ناشی از یک برنامه منظمی است که برای بزرگواری درک و تحلیل آن چندان راحت نیست چرا که به نظر می‌رسد، بزرگواری اصولا در حوزه سیاسی پیچیده نیست و عمدتا یک رو و سطحی نگر است.
برخی معتقد هستند که در این روز‌ها دو گروه به شدت در حال تحریک بزرگواری به حضور مجدد در ماراتن انتخابات هستند. گروه اول، افرادی هستند که عمدتا از ناحیه قوم و قبیله وی این علم را برافراشته و تلاش دارند که وی را وارد کارزار انتخاباتی کنند و گروه دوم هم برنامه ریزان و اتاق فکر نماینده فعلی مجلس دراین حوزه انتخابیه هستند که هر چند تحلیل‌های زیادی برای عدم حضور مجدد سید محمد موحد وجود دارد، اما این اتاق فکر به این نتیجه رسیده اند که جدا نمودن و رقابتی کردن فضای سیاسی بین عدل هاشمی پور و بزرگواری بهترین گزینه است چرا که این اتاق فکر چندان حسابی روی بزرگواری به عنوان رقیب باز نمی‌کنند و رقیب خود را عدل هاشمی پور می‌دانند و اینگونه نتیجه گیری می‌کنند که اگر موفق به راضی کردن موحد برای حضور مجدد در انتخابات شدند، کار آن‌ها با حضور همزمان بزرگواری و هاشمی پور با یک سبد رای نسبتا مشترک که اشتراک آن ها بیشتر بر ممانعت از پیروزی موحد است ، بسیار آسان‌تر خواهد بود و اگر هم سید محمد موحد منصرف شد، یک رقیب جسور حوزه سیاسی را برای عدل هاشمی پور وارد کارزار می‌کنند تا هر آنچه را که بنابر یک تفاهم نانوشته میان اتاق فکر عدل هاشمی و موحد مبنی بر عدم تخریب همدیگر، داشته اند با زبان سرخ بزرگواری، زیر پا بگذارند و شاید هم با ایجاد یک طرح دوستی سیاسی، موحد را از شر انتقادات دائمی بزرگواری رها کنند!
البته بزرگواری یک فضای ذهنی دیگر هم دارد که می‌تواند با توجه به سطحی نگری وی، عاملی تحریک کننده برای حضور در انتخابات باشد! بزرگواری به شدت منتقد دولت رئیسی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد است و شاید اگر به خوبی از طرف آن دو اتاق فکر تحریک کننده، تضمین پیروزی به وی پمپاژ شود، در انتخابات شرکت کند و از هم اکنون به فکر تسویه حساب اساسی با رئیسی و احمدزاده باشد!
آخرین خبر‌های غیر رسمی از اردوگاه بزرگواری حکایت از موفقیت نسبی تحریک کنندگان وی حداقل تا شب گذشته، برای حضور حتمی است که گویا قرار است تا ساعات آینده وی بیانیه‌ای صادر کند و موضع نهایی خود را اعلام کند البته برخی هم عنوان می‌کنند که بزرگواری تا شب گذشته بسیار مصمم به حضور بوده، اما از شب گذشته با واقعی‌تر شدن فضای پیرامون خود، احتمالا فضای تقاضا را بسیار کمتر از آنچیزی می‌بیند که برخی افراد نشان می‌دهند!
حال باید منتظر ماند و دید بزرگواری رسما حضور خود در انتخابات را اعلام می‌کند یا نه؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار