کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 11 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، بازگشت پیروزمندانه جنگلدار وظیفه شناس بابل به مسولیت پیشین که دستاورد تلاش های جامعه مدنی و کنشگران محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور بود، امید برای ادامه تلاش ها و کنشگری در این عرصه را دوچندان کرد. اینطور نیست که «مدیران» هر چه خواستند انجام دهند و «مردم» و «کنشکران» هم تنها نظاره گر باشند.

امروز تقویت و گسترش این دیدگاه وظیفه همه ماست؛
«پرسشگری حق مسلم شهروندان و پاسخگویی، وظیفه مشخص مدیران است»

این دستاورد بزرگ بار دیگر تلنگری زد که با همبستگی و مطالبه گری در چارچوب قانون می توانیم کارهای بزرگ را به نتیجه برسانیم.

این بازگشت و دستاورد، هرگز به معنای تبرئه بانیان و عاملان این برکناری و البته فراموش کردن پرونده زمین خواری نماینده متجاوز بابل نخواهد بود.
همچنان پاسخگویی عوامل این برکناری بابت چرایی ماجرا و البته سرانجام پرونده نماینده متجاوز را در چارچوب قانون پیگیری و مطالبه خواهیم کرد.

این پرونده چندین برنده و بازنده داشت. سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که جنگلدار وظیفه شناس را «برکنار کرد» و استاندار مازندران و مجمع نمایندگان استان در مجلس که در قبال مفسده زمین خواری یک نماینده و برکناری جنگلدار وظیفه شناس «سکوت» اختیار کردند، بازندگان اصلی این آزمون و کنشگران محیط‌زیست و منابع طبیعی، رسانه های مستقل و مردمی، و البته دستگاه قضایی استان که بدون تعارف و بدون درنظر گرفتن جایگاه حقوقی نماینده متجاوز، برای این پرونده حکم محکومیت و خلع ید صادر کرد، برندگان واقعی این آزمون بودند.

حنیف رضا گلزار

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار