قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور:
قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور گفت: اساس فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران براساس رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری خدمت گذاری به مردم و تامین آسایش، آرامش و رفاه آنان است.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 18 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، مصطفی خاکسار در هفتمین جشن توانمند سازی ۳۰۰۰ مجری طرح اشتغال که با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه، خیرانپور معاون امور اقتصادی و گردشگری استاندار و حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد استان مازندران و دیگر مسئولین کشوری و استانی در فریدونکنار استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اساس فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران براساس رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری خدمت گذاری به مردم و تامین آسایش، آرامش و رفاه آنان است.

وی افزود: امروز ما در کمیته امداد توفیق خدمت گذاری به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تحت حمایت است را داریم که نیمی از آنان امکان اشتغال نداشته و حدود ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز در حال تحصیل و همین تعداد باز مانده از تحصیل هستند و مابقی امکان اشتغال به کار دارند که بخش از جامعه بزرگی هستند که کمیته امداد خدمت به آنان ارائه می دهد.

قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور بیان داشت: کمیته امداد حضرت امام(ره) از روزهای آغازین در کنار ارائه خدمات مختلف دره اندیشه احیاء زندگی مددجویان بوده که بتوانند با همت و با تکیه بر توانمندی خود زندگی آبرومندانه داشته و به حرکت رو به جلو ادامه دهند.

خاکسار با اشاره به اینکه برای دستیابی به یک اشتغال پایدار و کمک به حیات و زندگی با کرامت و عزتمندانه کمیته امداد دچار تحول و تغییراتی شده که با کاهش و تسهیل در فرایندهای مختلف خدمت و ارائه آموزش و مشاوره های مختلف و ارائه تسهیلات و کنترل و نظارت ها در طول یک برنامه ۵ ساله مددجویان تحت حمایت به جایگاهی برسند که مستمری مادی آنها قطع شده ولی از سایر حمایت ها در برنامه های مختلف بهره مند باشند.

وی با اشاره به تشکیل موسسه راه زندگی(رز) و بنیاد حیات برای سامان دادن سریعتر و چابکتر به امر اشتغال گفت: سال گذشته با تخصیص اعتبار بسیار بالای دولت، افزایش ۷۰ درصدی مستمری ها ایجاد و امسال هم با افزایش مستمری، به رشد ۱۰۰ درصدی می رسد.

قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور بیان داشت: توفیقات که در هر استان نصیب می شود در گرو چند عامل است، عامل اول: توجه جدی دولت خدمتگزار و تقویت اقدامات مختلف برای دستیابی به زندگی پایدار و سالم در قالب افزایش مستمری ها و افزایش اعتبار برای اعطای تسهیلات که امسال تسهیلات حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان به منظور دست یافتن به ۵۰۰ هزار فرصت شغلی خواهد بود.

خاکسار دومین عامل را توفیق خدمتگزاری، که نصیب همه همکاران در کمیته امداد می شود و سومین عامل را همکاری تمامی مسئولین ذیربط در استان و چهارمین و مهم ترین عامل را تلاش و همت مددجویان تحت حمایت دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کار و تلاش و ایجاد اشتغال در ذهن مددجویان تحت حمایت فعال و تقویت شود.

خبر: الهام زارعی. 

 

خدمت گذاری به مردم و تامین آسایش، آرامش و رفاه آنان اساس تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران است  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار