معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۱۷ هزار مددجوی این نهاد حمایتی در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 17 May 2023

حسین وطن پرست هدفگذاری امسال کمیته امداد خوزستان برای ارائه آموزش مهارتی به مددجویان و نیازمندان متقاضی کار را ۱۸هزار نفر اعلام کرد و افزود: ارائه این آموزش‌ها گام نخست در توانمندسازی و خودکفا شدن آن‌ها است.

وی گفت: این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت‌های شغلی و پایدارسازی اشتغال مددجویان برگزار می‌شود و پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با راهبران شغلی (مشاوران شغلی) ارتباط بگیرند و با بهره‌مندی از تسهیلات زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

وطن‌پرست افزود: این کمیته در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به ‌آموزش در سه بخش مقدماتی کسب و کار، مهارتی کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی اظهارکرد: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت آموزی، هفت هزارو ۵۰۰ نفر از آموزش مقدماتی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی اشتغال بهره‌مند شدند.

وطن پرست ادامه‌داد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: آموزش‌ پایدارسازی کسب و کار نیز به‌منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

وی افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و همچنین رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وطن پرست تصریح‌کرد: مددجویان به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی کارگاه‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.

وطن پرست با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون می‌شود ادامه‌داد: دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مزایای مهارت آموزی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: این نهاد حمایتی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اثرگذار در ایجاد اشتغال استان، موفق شد که در قالب ۱۵ هزار طرح، ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار