امام جمعه یاسوج گفت: وقتی شاهنامه می خوانیم باید پند و اندرزهای آن را نیز فراگیریم زیرا برخی این قدر بی غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می دهند.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 12 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اهل ایمان و مومنین به بهشت میروند بهشت رفتن آن‌ها به برکت نماز و روزه و حجاب و عفاف و پرداخت زکات است.
وی در ادامه با بیان اینکه خداوند به دلیل لطف خود، ورود به بهشت را برای همه ما تسهیل می‌کند، گفت: خداوند راه را به ما نشان می‌دهد ایمان به خداوند و پیروی از انبیا الهی و پیامبر و اهل بیت راه ورود به بهشت است نماز و روزه و زکات و حلال و حرام خداوند راهی است که ما را به بهشت می‌رساند.
امام جمعه یاسوج نفس را ابزاری برای انحراف دانست که نباید از مسیر بهشت به واسطه نفس خود خارج شویم و گفت: ابزار ورود به بهشت خداوند پیروی از حلال و حرام خداوند است، تفاوت میان انسان و حیوان رعایت حرام و حلال خداوند است.
حسینی با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی یک مسلمان ایرانی با غیرت بود و بسیار لطیف و ظریف از زبان فارسی حراست کرد و می‌تواند الگویی برای ما در غیرت دینی ، ملی و مذهبی باشد.
وی در ادامه با بیان برخی از اشعار و ابیات حکیم فردوسی طوسی اضافه کرد: علاوه بر اینکه باید شاهنامه بخوانیم باید پند و اندرز‌های او را نیز گوش فرا دهیم، زیرا برخی اینقدر بی غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند مثل بختیار خائن که در دوره دفاع مقدس می‌گفت که ما و صدام برای یک هدف حرکت می‌کنیم باید از شاهنامه غیرت دینی و وطنی را یاد بگیریم.
حسینی یادآور شد: در همه دوره‌های پهلوی و قاجار قسمت زیادی از کشور ما را جدا کردند، اما خوشبختانه به واسطه غیرت دینی دشمن نتوانست در این دوره ذره‌ای از خاک ایران را جدا کند.
وی در ادامه به  سالروز شهادت امام جعفر صادق «ع» اشاره کرد و گفت: این امام همام که تربیت کننده دانشمندان و فرهیختگان زیادی بود و قدر مسلم حق بزرگی بر گردن عالم تشیع دارد، مکتب شیعه جعفری را پایه گذاری کرد و آنچه امروز داریم همه به واسطه خدمات و مجاهدات آن امام بزرگوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار