مدیرکل کمیته امداد مازندران:
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: خوشبختانه کمیته امداد خدمات قابل توجهی به نیازمندان در تمامی بخش ها ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶ 08 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام بشیر عالیشاه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قائمشهر با تقدیر از همراهی و مشارکت خبرنگاران در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اطلاع‌رسانی بموقع خدمات و عملکرد و فعالیتهای این نهاد اظهار داشت: خوشبختانه کمیته امداد خدمات قابل توجهی به نیازمندان در تمامی بخش ها ارائه می دهد.

وی افزود: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با مشارکت صدا و سیمای استان جشن های لذت لبخند با محوریت قرض ماندگار و جشن گلریزان در راستای احیاء فرهنگ خیر و احسان در شهرستان های استان برگزار شد، که خیرین نوعدوست ۵ هزار متر زمین با کاربری های مختلف (زراعی ، مسکونی و... )‌ و بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان تعهد نمودند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: تا کنون ۴ میلیارد تومان در قرض ماندگار به حساب صندوق امداد ولایت مازندران واریز شد و تا چند روز آینده نیز ۴ میلیارد دیگر نیز واریز می شود و با هم افزایی ۳ برابری همه مبلغ ، هزینه رفع مشکلات خانوادهای نیازمند استان می شود.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه، با اشاره به تاثیر اصحاب رسانه در اعتماد مردم به کمیته امداد گفت: با همراهی خیرین اولین رزمایش جهیزیه در سال ۱۴۰۲ با ۲۵۳ سری جهیزیه به نوعروسان استان اهدا شد.

وی گفت: در طرح قرض ماندگار برنامه ایی ارائه داده ایم به این صورت که: ۳۶۰۰ روستا در مازندران هر روستا ۵میلیون تومان، هر مرکز نیکوکاری ۲ میلیون تومان ، هر شورای زکات ۲ میلیون تومان ، هر مشترک صندوق صدقات ۱۰ هزار تومان، هر حامی طرح اکرام ۱۰۰ هزار تومان به کمیته امداد مساعدت کنند، تقریبا در طول سال ۲۰ میلیارد تومان در طرح قرض ماندگار خواهیم داشت‌.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد توانمند سازی در حوزهای مختلف فرهنگی، عمران و ساختمان ، اشتغال و... می باشد.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در ۲۸ اردیبهشت سه هزار نفر در جشن خودکفایی از حمایت کمیته امداد خارج می شوند افزود: در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شد که ۱۶۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد گردید و برای ۹ هزار نفر آموزش کسب و کار ارائه شد. همچنین امسال با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اشتغال و برنامه ریزی های انجام شده حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با شعار خانه می سازیم، خانواده هم می سازیم ، در اسفند سال ۱۴۰۱ هزار مسکن مددجویی تحویل و تا پایان سال نیز ۲۰۰۰ مسکن جدید کلنگ زنی خواهد شد و به ۱۶۰۰ نوعروس در استان با سرانه ۴۰ میلیون تومان جهیزیه اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان داشت: ۴۸۰ مرکز نیکوکاری در محلات با آمایش محله و شناسایی ظرفیت های خیرین و محله به مشکلات نیازمندان هر منطقه رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: در بحث آب، برق و گاز تا ۴۰۰ متر مکعب گاز ، ۲۰۰ کیلو وات برق، ۵ متر مکعب آب برای مددجویان رایگان است.

وی بیان داشت: ۸۳ هزار خانواده در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که در طول سال ۵۰۰ هزار نفر به امداد مراجعه می کنند و در حوزهای مختلف خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به ۱۵۰۰۰ دانش آموز و ۱۶۰۰ دانشجو تصریح کرد: سال گذشته ۷۶۰ نفر به کربلا و ۳۰۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام عالیشاه با تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین و مردم شریف و همه مسئولین و اصحاب رسانه استان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش های جهادی همکاران ، پشت نوبتی وام کارگشایی ، پشت نوبتی لوازم خانگی و جهیزیه در استان نداریم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار