خطاب به آقای نیکزاد
آقای نیکزاد ، سعی بر آن است تا افاضات جنابعالی مورد نقد و تحلیل قرار بگیرند تا خدای ناکرده خیال نفرمایید هدفی را ترسیم نموده‌ای بلکه یقین بدانی گفتارت راه به ترکستان می‌برد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 07 May 2023

در پی انتشار خبری از صحبت های نیکزاد معاون رئیس مجلس در تابناک کهگیلویه و بویراحمد که به نوعی تمجید از عملکرد سید محمد موحد محسوب می شود «تمجید نایب رئیس مجلس از موحد» یکی از مخاطبان این سایت خبری تحلیلی به این خبر واکنش نشان داد  
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی نوشت : در ابتدای کلام لازم هست که اشاره‌ای داشته باشم یه معنا و کاربرد ضرب المثل فوق تا در نظر مخاطبان ارجمند تکدر حاصل نگردد و یا مفهوم ناصوابی به ذهن متبادر نشود و همچنین هدف، کنه و غایت سخن نیز حاصل آید
مفهوم چنین است؛ گاهی اوقات فرصت‌هایی برای انسان پیش می‌آید که دو دل می‌شود که از آن استفاده کند یا نه.
چنانچه بعضی از این فرصت‌ها اگر نتیجه‌ای در بر نداشته باشند هیچ ضرری به گوینده نیز نمی‌رسانند در اینگونه مواقع از ضرب المثل سنگ مفت گنجشک مفت استفاده می‌شود، زیرا استفاده از این فرصت‌ها هیچ هزینه و ضرری برای فرد گوینده ندارد در عین حال احتمال دارد که سود هم داشته باشد.
جناب آقای نیکزاد
با این مقدمه و ضرب المثل شما را به انصاف و عدالت دعوت می‌نمایم که رجاء واثق دارم پس از بررسی و نگاه اجمالی به گذشته‌ی این دیار و ملاحظه‌ی عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌ها و همینطور احوال ناخوش مردمان رنجورش با خیل کثیری از ساکنین و دغدغه مندانش همراه و هم عقیده خواهی شد که عامل اول پسرفت این دیار محروم و مستعد همین همکار فعلی شما در مجلس شورای اسلامی است که از جانب جنابشان مأموریت یافتی در وصفش شاید علیرغم میل باطنی چند کلامی البته بدون سندیت و مصداق سخن برانی.
سعی بر آن است تا افاضات جنابعالی مورد نقد و تحلیل قرار بگیرند تا خدای ناکرده خیال نفرمایید هدفی را ترسیم نموده‌ای بلکه یقین بدانی گفتارت راه به ترکستان می‌برد.
در ابتدای کلام فرموده ای؛ اختیار نماینده مجلس فوق تصور هست!
بفرمایید این عبارت با گستره‌ی مفهومی بسیار زیاد در کدام اصل و بند و ماده و تبصره‌ی قانون اساسی وجود دارد که البته شاید منظور شما به لحاظ جایگاهی، قدرت نفوذ، تلاش در جهت جذب اعتبارات عمرانی و توسعه ای، جلب اعتبارات ملی، اشتغالزا و ... در جهت آبادانی و توسعه‌ی حوزه انتخابیه باشد که جا داشت و دارد از جناب موحد آنگونه که خیلی غلیظ و مکرر می‌فرمودی شش دوره در مجلس هست، بپرسید شهرستان‌های تابعه ات از این اختیارات فوق تصور چه بهره‌ای برده اند؟ و این همه چاله چوله‌ها و فقدان آبادانی‌ها چرا وجود دارند؟
راستی اگر مثلا جناب منطقیان نوعی و یا فرد دیگری ۶ دوره‌ی قبل نماینده‌ی این دیار بودند، از بی عرضگی و اهمال و قصورشان سخن نمی‌گفتی؟ آیا الان آن‌ها را محاکمه و به سلاخی نمی‌کشیدی؟
جناب نیکزاد
فرمودی آقای موحد از تاثیرگذارترین نمایندگان مجلس است!
این سخن بر کدام مبنا؟
آیا بر مبنای به عضویت در نیامدن در هیچ کدام از کمیسیون‌های مجلس؟
آیا شرم آور نبود که نماینده‌ای با این سابقه‌ی تقنین ماه‌ها در راهرو‌های مجلس بلاتکلیف باشد؟ که خودش قبل از شروع به کار مجلس یازدهم در نشست منتخبین زاگرس نشینان گفته بود اگر می‌خواهید در مجلس تاثیرگذار باشید باید به عضویت کمیسیون‌های خاص درآیید؟
راستی از اختصاص بودجه گفتی و البته آدرس گنگ و کوری هم دادی که ظاهراً برای خود آقای موحد تازگی داشت ضمن اینکه بحث شفافیت مجلس و لزوم دانستن و آگاهی مردم از چگونگی مصوبات و خورجین‌های اعتباری مجلس را نیز یادآور می‌شوم..
جناب آقای نیکزاد.
از مجلس انقلابی و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفتی
آیا استحضار داری نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در اقدامی بی سابقه، مدیریت شهرستان و هر جا در استان دستش رسید را به اقوام و انساب خویش واگذار کرده بطوریکه معاونت سیاسی امنیتی استاندار و سه نفر از ۴ فرماندار ممکن از هم طایفه‌ای ایشانند؟
آیا می‌دانید بوی مشمئز طایفه گرایی همگان را آزار می‌دهد و آوازه‌ی دخالت ایشان در عزل و نصب‌ها داد همه را درآورده و گوش فلک را کر کرده است؟
جناب نیکزاد
کهگیلویه را به صندوقچه‌های اعتباری مجلس حواله داده‌ای در حالیکه شاید دیگر گذرتان به این منطقه نیفتد، اما بدان که کهگیلویه می‌ماند و دردهایش.
جناب نیکزاد
پایان سخن و یک لطیفه
گویند افسر راهنمایی و رانندگی پس از اینکه از یک فرد متقاضی گواهینامه رانندگی چند ده بار آزمون گرفت و او نتوانست تصدیق بگیرد، بطوریکه از دستش کاملا خسته شده بود رو کرد و گفت.
قبولی شما را امضاء می‌کنم، اما خدایی پشت فرمون منشین.
حالا شما این چند کلام را در وصف آقای موحد فرمودید، اما بهش بفرما
من آن جملات را در وصف شما گفتم، اما بینی و بین الله دست از سر نمایندگی کهگیلویه بردار اگرچه دوره آتی، این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری‌ها نیست و مردم رنجور و به ستوه آمده، او را برای همیشه خانه نشین خواهند کرد.
ان شاءالله.
یوم تبلئ السرائر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار