اخبار ویژه هفته معلم
در دومین روز از هفته معلم، جشنواره طرح جابربن حیان با رقابت برگزیدگان از میان ۵ هزار اثر ارسالی شهرستان بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 04 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد در حاشیه این جشنواره با اشاره به هفته معلم گفت : اولیای دانش آموزان شرکای راهبردی آموزش و پرورش هستند که با مشارکت ان‌ها برنامه‌های آموزشی و تربیتی به خوبی پیش می‌رود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، افزود : اگر معلم در جامعه نباشد آگاهی نیست این یعنی جامعه به بدون معلم هیچ نیست و در واقع معلم محرک اصلی توسعه در یک کشور است.
وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و ادامه داد : این عالم و محقق برجسته اسلامی مسئولیت پذیر و تکلیف گرا بود ضمن اینکه در آثار وی هیچگونه نقصی وجود نداشت که انتخاب روز شهادت این عالم برجسته برای تکریم معلم برای نشان دادن یک مسیر روشن در کار و حرفه معلمی است. یعنی معلم باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.
دلشاد با اشاره به اجرای بیش از سیصد برنامه طی هفته معلم در این شهرستان، گفت: انتظار ما برای تجلیل روز معلم این است که دیگران خصوصا اولیا پای کار باشند البته تجلیل معنوی مورد نظر است به این معنی که اولیاء قدر معلم فرزند خود را بدانند .
وی ادامه داد: انتظار این است که دستگاه‌ها پای کار بیایند و در هفته معلم برنامه‌هایی در شان فرهنگیان برای اجر گذاری داشته باشند و اینگونه نباشد که خود معلمین از خود تقدیر کنند.
دلشاد گفت: مسئولیت معلم بسیار سنگین است . اگر خشت اول کج گذاشته شد تا آخر این دیوار کج خواهد رفت و نهایتا جامعه مشکل خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در پایان اظهار داشت: هدف از طرح جابربن حیان تقویت روحیه پژوهشگری ، نوآوری ، خلاقیت و تمرین کار دسته جمعی است . در واقع یکی از اهداف اصلی این طرح اجرای کار علمی جمعی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این آئین ضمن تبریک هفته معلم گفت: دست کشیدن معلم از وظیفه و مسئولیت خود ، باعث انحطاط در جامعه می‌شود.
سید عباس عظامی افزود: جامعه متمدن جامعه‌ای است که به معلم اهمیت می‌دهد چرا که معلم انسان را از زمین به آسمان می‌برد و هر گاه جامعه‌ای به این مهم رسید به معنای واقعی تمدن ساز است.
وی حوزه ابتدایی را سخت‌ترین حوزه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در این حوزه حساسیت کار بسیار بیشتر از دیگر مقاطع است، چون با افرادی سر و کار دارد که فرایند یادگیری را از صفر شروع می‌کنند.
عظامی با اشاره به برخی اهداف برگزاری جشنواره جابربن حیان ، گفت : این جشنواره با هدف تثبیت یادگیری و شکوفایی استعداد دانش آموزان برگزار می‌شود که در این شهرستان بیش از ۵ هزار اثر تولید و حدود ۵۰۰ اثر از این آثار برای رقابت در مرحله نهایی برگزیده شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار