تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، این حرکت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: سبک زندگی اهل بیت(ع) عنصری است که باید در جامعه ترویج شود و امیدوارم خانواده ها و مدارس و نهادهای آموزشی و فرهنگی در این جشنواره مشارکت کنند و از سبک زندگی اهل بیت(ع) الگو بگیرند.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 30 April 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم الاسلام به دست معاندان و متعصبان کوردل و هدف دار اظهار کرد: دشمنان کسانی بودند که وجود اهل بیت(ع) را مانع مطامع دنیوی خود می دیدند.
وی با بیان اینکه برخی دنیا را محل سکونت خود می بینند و به قیامت عقیده ای ندارند، گفت: در عصر ما مدافعان حرم تاپای جان درمقابل حتک حرمت قبور وحرم های اهلبیت علیهم السلام توسط داعش و حامیان آنها ایستادگی کردند؛ بنابراین باید از این حوادث درس بگیریم و نگذاریم که آن روزها تکرار شود.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما باید این میراث گرانسنگ را حفظ کنیم افزود: یکی از راه های حفظ این میراث کتاب است زیرا کتاب کاری می کند که پیام اهل بیت درمیان جامعه رواج پیدا کند بنابراین اینگونه کتاب‌ها نقش مهمی در سعادت جامعه دارد.
وی افزود: در انقلاب ما هم همانگونه که کسانی با جسم وجان مال وحضورشان این انقلاب را کمک کردند انسان هایی هم با تألیف کتاب این میراث را حفظ و تقویت کرده و می کنند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید محتوای کتاب را با یک کار عینی گره بزنید تا در مخاطب تأثیر بیشتری داشته باشد، گفت: رغبت به کتابخوانی باید در کشور احیا شود تا بصیرت مردم افزایش پیدا کند و قدرت تشخیص شان بالا برود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، این حرکت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: سبک زندگی اهل بیت(ع) عنصری است که باید در جامعه ترویج شود و امیدوارم خانواده ها و مدارس و نهادهای آموزشی و فرهنگی در این جشنواره مشارکت کنند و از سبک زندگی اهل بیت(ع) الگو بگیرند.

در ابتدای این دیدار توکلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با بیان انیکه در کشور ۳ هزار و ۷۲۶ کتابخانه عمومی فعال است، افزود: در مجموع این کتابخانه ها ۸ هزار نفر کتابدار فعالیت می کنند که بیش از ۷۰ درصد آنها خانم هستند.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط روستایی و عشایری کشور کتابخانه ها تنها مرکز فرهنگی هستند، گفت: ما در استان قم ۲۵ کتابخانه عمومی داریم که ۳۲ هزار عضو دارند و بیش از ۶۲ درصد آنها دانش آموز هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با بیان اینکه ما محدودیتی برای پذیرش اعضا نداریم، گفت: رویکرد کتابخانه های عمومی تبدیل شدن به پایگاه های فرهنگی، ادبی و آموزشی در سراسر کشور است.

وی افزود: یکی از برنامه های ما برای سال ۱۴۰۲ این است که دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را در استان اجرا کنیم تا گامی در زمینه ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام در استان برداشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار