سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سابقه دار کابل و پست‌های مخابراتی در محدوده قیامدشت این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش کابل های کشف شده ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 24 April 2023

به گزارش تابناک تهران از پلیس ری، سرهنگ حسینعلی ابن علی روز دوشنبه در این باره توضیح داد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و پست های مخابراتی در محدوده "قیامدشت" شهرستان ری در هفته های اخیر پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهم با پرسه زنی در مناطق جرم خیز در فرصتی مناسب اقدام به قطع کابل ها و پست های مخابراتی کرده و آنان را به سرقت برده است.

این مسئول ادامه داد: مأموران کلانتری قیامدشت با بررسی دقیق دوربین های مدار بسته محل های جرم، درنهایت در سوم اردیبهشت ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه دار بود، شناسایی کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: بررسی های ماموران نشان از این داشت که این سارق سابقه دار که با پابند الکترونیکی در مرخصی از زندان به سر می برد، پس از رهایی از زندان دست به سرقت کابل و پست های مخابرات زده است.

وی اضافه کرد: بلافاصله با هماهنگی های قضائی روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در یکی از شهرستان های همجوار مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و با بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار زیادی کابل و پست های مخابراتی بنا به برآورد کارشناسان به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف و به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.

سرهنگ ابن علی یادآوری کرد: متهم حدودا ۳۰ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به ۳۰ فقره سرقت سیم و کال برق در محدوده قیامدشت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی متهم و پرونده تحویل دادسرای شهرری شد.

سارق باغات و مزارع خاورشهر در دام پلیس

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری و انهدام باند سه نفره سرقت باغ و مزارع در محدوده زمان آباد خبر داد و گفت: تا کنون پنج شاکی متهمان را مورد شناسایی قرار داده اند.

ابن علی ادامه داد: با وقوع چند فقره سرقت در هفته های اخیر از انباری های باغات و مزارع در محدوده خاورشهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات محلی محدوه جغرافیای جرم، استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و بازبینی دوربین های مدار بسته، ماموران سارق ۳۵ ساله که از اتباع کشور همسایه بود را شناسایی کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در دوم اردیبهشت ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده اسلام آباد خاورشهر شناسایی کردند.

سرهنگ ابن علی اعلام کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شدند و سارق را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند و در بازدید از مخفیگاه متهم تعداد زیادی پمپ های آب مسروقه به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

این مسئول یادآور شد: تاکنون پنج مال باخته به کلانتری مراجعه و از متهم شکایت کرده اند و متهم نیز پس از تکمیل پرونده به دادسرای خاوران منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار