برنامه اقتصادی امسال؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ایجاد ۶۹هزار شغل را از برنامه های اقتصادی امسال در استان اصفهان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 13 April 2023

امیررضا نقش در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان اصفهان افزود: در استان ۹ طرح اقتصادی پیشران را در دستور کار داریم که در سال گذشته بسیاری از آنها محقق شد؛ یکی از آنها «دهکده لجستیک» بود که برای اولین‌بار در کشور و پس از دوازده سال بلاتکلیفی مجوز تأسیس آن صادر شد و عملیات اجرایی آن در حال آغاز است.
وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور است، افزود: تعهد شغلی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۰ هزار شغل بوده است که بر اساس آمار سامانه رصد وزارت کار، بیش از ۹۳ درصد آن محقق شده و امسال نیز سهم استان اصفهان ایجاد ۶۹ هزار شغل است.
نقش اظهار کرد: استان اصفهان پس از استان تهران دومین استان دارای منابع و مصارف بانکی است، درصورتی‌که در ابتدای دولت سیزدهم استان اصفهان جزو آخرین استان‌های دارای منابع و مصارف بانکی بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به سهم استان در ارائه تسهیلات بخش تولید، عنوان کرد: سهم استان اصفهان در تسهیلات بخش تولید ۵۵هزار میلیارد تومان بوده که ۳۲هزار میلیارد تومان آن طی ۱۸ماه گذشته به تولیدکنندگان ارائه شده است. این آمار از تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های بزرگ مانند مجتمع فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان مجزاست.
وی در پایان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از ۹۰۰واحد تولیدی راکد و غیرفعال وجود داشت که از ابتدای دولت سیزدهم ۳۷۶ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید بازگشت و در بحث فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار