کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: روزه گرفتن اگر همراه با رعایت اصول تغذیه سالم باشد می‌تواند به افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی کمک کند تا وزنشان را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 13 April 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل محمدکریمی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: اگر مبتلا به چاقی شکمی به‌ویژه در ناحیه شکم هستیم، بهتر است در ماه رمضان تا حد امکان مصرف انواع شیرینی‌ها به‌ویژه شربت‌ها، زولبیا، بامیه و همچنین قند و شکر را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: درست است که شیرینی‌های طبیعی مثل خرما، عسل و انواع شیره‌ها مثل شیره انگور مواد مغذی زیادی داشته و برای بدن مفید است، اما نباید فراموش کنیم مصرف زیاد این شیرینی‌ها نیز می‌تواند منجر به چاقی شود.

وی ادامه داد: پس بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن در این ایام را دارند مصرف انواع شیرینی‌ها را محدود نمایند، انجام ورزش به‌ویژه پیاده‌روی حدود ۲ ساعت بعد از افطار سبک از دیگر راه‌های کنترل وزن است.

محمدکریمی بیان کرد: بهتر است شروع افطار با یک نوشیدنی گرم مانند شیر یا چای کمرنگ همراه کشمش یا ۲ عدد خرما باشد و پس از آن بهتر است ۱۰ دقیقه صبر کنیم تا اشتهایمان در شرایط باثبات قرار گیرد.

وی افزود: سپس بهتر است یک یا حداکثر ۲ نوع غذای سبک مانند نان و پنیر و سبزی، سوپ یا آش‌های محلی کم‌چرب، شیربرنج یا فرنی همراه کمی عسل یا شیره انگور مصرف کنیم.

به گفته وی، با مصرف این نوع غذاها به‌اندازه کافی، دست کم ۲ یا سه ساعت سیر هستیم و بهتر است در این مدت مایعات بدن را تامین کنیم.

کارشناس مرکز بهداشت قم خاطرنشان کرد: بهتر است به‌جز افراد لاغر، شام توسط دیگر افراد مصرف نشود و افراد چاق به‌جای شام تا قبل از خواب شب از میوه یا سبزی‌های تازه یا بخارپز استفاده کنند و مصرف برنج، خورشت و دیگر غذاهای پخته را به وعده سحر موکول نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار