مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی استان البرز گفت: هنرمندان اصیلی، همچون شهید آوینی در پی خلق هنر متعالی، اصیل ماندگار و به تصویر کشیدن زیبایی‌هایی از جنس فرهنگ ایثار و جانفشانی یک ملت برای حفظ آرمان‌هایش بودند.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 09 April 2023

به گزارش «تابناک البرز» سردارسرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» با اشاره آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید آوینی هنرمندی اصیل و مردمی بود، افزود: هنر ابزاری برای تعالی روح و درک بهتر زیبایی این جهان است، اما تفاوت سلبریتی‌ها با هنرمندان اصیل در این است که هدف آن‌ها از هنر تنها کسب زیبایی‌های ظاهری و مادی است.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوهایی، چون شهید آوینی به هنرجویان معرفی شود تا نسلی که قرار است تولید کننده محتوا در کشور باشد، آرمانش سلبریتی شدن و سوء استفاده از ابزار هنر نباشد، اظهار کرد: سلبریتی‌ها با هنر مد نظر خود از مردم برای تامین اهداف و منافع خود پله می‌سازند در حالی که هنرمند اصیل مردمی، هنرش آیینه عشق به مردم است و مردم را به ارباب قدرت و ثروت نمی‌فروشد.

اسلامی با تاکید بر ضرورت استمرار راه شهید آوینی، تصریح کرد: دفاع مقدس حماسه بزرگ ملتی است که با تمام توان خود در برابر شرق و غرب ایستاد تا از کیان، عزت و شرف خود دفاع کند و این سند افتخار در تاریخ کشور امانتی است که هنرمندانی، چون شهید آوینی سعی داشتند با روایت‌های اصیل، مستند و قابل اتکا آن را جهت ثبت در تاریخ به دست نسل‌های آتی بسپارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به افرادی، چون شهید آوینی نیازمند هستیم، ادامه داد: تولید محتوا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یک مسولیت بزرگ تاریخی است که حضور هنرمندان اصیل انقلابی در این عرصه را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید آوینی به درستی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی تعیین شده است، افزود: شهید آوینی برای هنر و آرمانش جانش را اهدا کرد و این همان مسأله‌ای که شهید آوینی را از بسیاری دیگر از هنرمندان متمایز ساخته است.

اسلامی با تاکید بر مسئولیت تاریخی هنرمندان در برابر دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آرامش امروز شما مرهون خون شهدا است به همین سبب حرکت در مسیر بازتاب تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس تنها یک ادای دین کوچک به شهدا و ایثار گرانی است که با اهدای جان خود، امکان فعالیت توام با آرامش هنرمندان را فراهم آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار