پیرامون برپایی جشن نیمه شعبان در قم؛
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش پرسنل و بسیج تمام امکانات برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان گفت: بیش از 3 هزار نفر از شهرداری قم برای نیمه شعبان در آماده‌باش کامل هستند.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 04 March 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی اصفهانیان مقدم امروز شنبه 13 اسفندماه در نشست خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که به‌منظور تشریح اقدامات و برنامه‌های گسترده شهرداری قم به مناسبت ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در سالن جلسات شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به همزمانی نیمه شعبان با عید نوروز و همزمان عید نوروز با ماه رمضان، پیش‌بینی‌ها مبنی بر حضور خیل عظیم زائرین از نیمه دوم اسفندماه است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهدوی علمداران‌ خدمت با هدف فعال سازی ستاد های هشت گانه و کمیته های یازده گانه از جمله حمل و نقل ترافیک،‌اسکان، انتظامی، کمیته اطلاع رسانی و ... در حوزه خدمت رسانی به زائرین حرم حضرت معصومه(س) و نماز گزاران مسجد مقدس جمکران گفت: این اقدامات با فعالیت ۳۰۰ دستگاه مکانیزه و ۳ هزار نفر نیروی شهرداری قم و آماده سازی 16 عدد پارکینگ به مساحت 160 هکتار و با ظرفیت 50 هزار خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری همراه است.

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم اضافه کرد: تأمین تسهیلات رفاهی مورد نیاز در این پارکینگ‌ها ازجمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، تأمین آب شرب، تأمین مایحتاج و ... نیز با محوریت مناطق 8 گانه در پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

در نیمه شعبان از مردم می خواهیم حمل و نقل عمومی را انتخاب کنند

اصفهانیان مقدم با اشاره به آمادگی ۱۱۸۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار تاکسی برای خدمت رسانی به مردم در مراسم نیمه شعبان از شهروندان قمی خواست تا حمل ونقل عمومی را جهت تردد انتخاب کنند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم برپایی 44 غرفه فرهنگی و نورافشانی در 44 نقطه بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم را مدنظر قرارداد و افزود: تمام این اقدامات در راستای برگزاری شکوهمند جشن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برپایی بیش از 300 موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) انجام‌شده است، ابراز کرد: این موکب‌ها شامل هزار و 500 غرفه از 20 استان، 80 شهر و همچنین موکب‌های غیر ایرانی هستند.

پیش بینی‌ توزیع ۲ میلیون‌ پرس غذا در مراسم نیمه شعبان

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم از برپایی مواکب متعدد از قومیت های مختلف در بلوار‌پیامبر اعظم خبر داد و گفت: با پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود توسط مواکب مردمی امسال شاهد توزیع ۲ میلیون غذای گرم در جشن نیمه شعبان خواهیم بود.

آذین بندی ویژه منطقه ۷ و بلوار‌ معنوی‌پیامبر اعظم به طول ۷ کیلومتر علاوه بر سایر مناطق شهری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آذین بندی شهر و آمادگی ظاهری برای جشن نیمه شعبان گفت:
بلوار معنوی پیامبر اعظم و منطقه ۷ به صورت ویژه با ریسه هایی به طول هفت‌ کیلومتر و پارچه های مناسب آذین بندی شده است که این امر جدا از بحث فضاسازی سایر مناطق شهری از جمله ورودی های شهر می باشد

وی درادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک قم پیرامون بحث زیباسازی و آرام سازی ورودی های شهر گفت : اجرای طرح بهسازی و مناسب سازی مبادی ورودی شهر از تقریبا یکماه پیش به مناسبت‌ نیمه شعبان‌ و عید نوروز در دستور کار مناطق هشتگانه قرار گرفته و در دو مبحث پسماند های عمرانی و ساختمانی و‌ پاکسازی ورودی های شهر اقداماتی صورت‌ گرفته‌ که‌ این‌اقدامات تا عید نوروز تکمیل خواهد شد

اصفهانیان مقدم ادامه داد: نصب المان های متفاوت اقدام بسیار خوبی‌ در سنوات اخیر بوده است که با محوریت سازمان زیباسازی انجام شده است و از جمله اقداماتی که در این‌حوزه‌ رقم‌ خورده که با مشارکت کنگره شهدای قم بوده است، نصب تمثال بیست شهید شاخص قم در حدفاصل عوارضی کاشان بوده که مورد رضایت شهروندان عزیز واقع شده است.

تشکیل ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه حدود 850 مترمربع دیوارنگاره نیز با موضوع مهدویت انجام‌شده است، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل و جلسات متعددی در تهران و در قم برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسات نگاه بر این بوده که با همکاری سازمان شهرداری‌ها و برخی شهرداری‌های کشور بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار