معاون وزیر نیرو در بازدید از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی خبر داد
معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به منابع آبی و 1200 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نیاز به همکاری‌ها در حوزه‌های مختفی در سطح دو کشور وجود دارد که انتقال دانش در حوزه‎‌‎های اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری یکی از این موارد است.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 26 February 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد جوانبخت با بیان این مطلب که آستان قدس رضوی یکی از مجموعه‌های پیشران در حوزه اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری است؛ تصریح کرد: بازدید وزیر منابع آب عراق از پروژه‌های آبیاری زیرسطحی در حوزه باغی و زراعی شرکت کشاورزی رضوی در همین راستا انجام شده و قطعا نتایج مثبتی در آینده خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح الگوی آبیاری در مزارع و باغات آستان قدس رضوی؛ تاکید کرد: به نسبت شرایط سنتی که اکثر مزارع و باغات کشور هنوز به این روش اداره می‌شوند حرکتی رو به جلو آغاز شده که باید برای بهره‌وری بهتر ادامه پیدا کند.
دکتر موسوی، مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی در حاشیه این بازدید گفت: امروز بالغ بر 10 هزارهکتار از اراضی تحت اختیار این شرکت به صورت آبیاری تحت فشار سیراب می‌شوند که این رقم در سطح استان خراسان بزرگ بی نظیر است با این وجود و با توجه به شرایط آبی کشور و کیفیت آب استحصالی در برنامه راهبردی 3 ساله شرکت، برنامه‌ریزی‌های جدی افزایش زیرساخت‌های لازم برای اجرای آبیاری تحت فشار انجام شده است.
لازم به یادآوری است؛ وزیر منابع عراق و هیئت همراه، معاون وزیر نیرو و مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی صبح امروز از پروژه آبیاری زیرسطحی باغات و مزارع و همچنین باغ متراکم مزرعه نمونه بازدید کرده و با اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار