استاندار تهران گفت: با توجه به ظرفیت صنعتی استان به ویژه در حوزه صنایع خرد و کوچک باید برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش‌افزایی و آینده‌پژوهی داشته باشیم تا برآورد شود بر اساس مسائل دانش بنیان، صنعت در آینده به چه سمت و سویی می‌رود.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 14 February 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه بررسی مشکلات و مسائل پیش‌روی ساماندهی لکه‌های صنعتی استان تهران با اشاره به عدم کنترل و نبود برنامه در حوزه محیط زیست اظهار کرد: برای ساماندهی لکه‌های صنعتی باید دستورکار برای فرمانداران نوشته شود تا فرمانداران به عنوان محور کار از اعضای مستقر در لکه‌های صنعتی دعوت به عمل آورند.

وی گفت: این اعضا به عنوان موسس اصلی، اقدام به تشکیل شرکت کنند، وقتی شرکت شکل گرفت مسئولیت مدنی به عهده آنها خواهد بود و تابع قانون تجارت هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: در زمینه فعالیت، هویت به استقرار بخش‌های خصوصی دهیم چرا که در این صورت بخش خصوصی ضمن انجام سرمایه‌گذاری برای جانمایی و تثبیت موقعیت هزینه می‌کند و نقش دولت باید نقش نظارتی و کنترلی باشد.

فخاری سپس گفت: بعضی از لکه‌های صنعتی اگر قابلیت تثبیت دارند به شرط رعایت قوانین تعریف شده به عنوان نواحی صنعتی در آینده فعالیت کنند یعنی ابزارهای تشویقی تعریف شود و اگر به لحاظ سرزمینی شرایط وجود دارد به عنوان شهرک‌های صنعتی فعالیت کند از این رو باید پیوست منظم تنظیم و ابعاد مختلف در آن دیده شود.

وی ادامه داد: مهم‌تر از لکه‌های موجود، آینده استان است که با توجه به ظرفیت صنعتی استان به ویژه در حوزه صنایع خرد و کوچک باید برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش‌افزایی و آینده‌پژوهی داشته باشیم تا برآورد شود بر اساس مسائل دانش بنیان، صنعت در آینده به چه سمت و سویی می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار