علی محمد مختاری مدیر عامل پارک ها وفضای سبز شهرداری تهران، از نامطلوب بودن جایگاه صادرات گل ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 10 October 2015
در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه گل و گیاه، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، علی محمد مختاری مدیر عامل پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران، چمران شورای اسلامی شهر تهران، ناصحی رئیس کمیسون فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاون فنی وعمران و غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی حضور داشتند.

علی محمد مختاری با بیان این که توجه به نیازهای کودکان در احداث، تجهیز، ایمن سازی و استانداردسازی زمین های بازی و مکان‌های تفریحی در بوستان ها همواره مورد توجه مدیران و مسئولان شهری بوده است، گفت: طرح «شهر دوستدار کودک» در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال ۸۸ توسط شورای شهر تهران به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف شد در تبدیل شهر تهران به شهری دوستدارکودک تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد.

به گفته وی، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز با توجه به فلسفه وجودی خود از همان تاریخ مطالعات بوستان های دوستدار کودک را در سر لوحه برنامه های خود قرار داد. در این راستا کلنگ اولین بوستان دوستدار کودک با حضور ساکنان محل و نمایندگان شورایاری در محله خلیج فارس در محدوده منطقه ۱۸ که دارای بافت متراکم شهری بود به زمین زده شد.

وی ادامه داد: هرچند صنعت گل و گیاه از مشکلات زیادی برخوردار بوده و صادرات گل در ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ولی خواهان رسیدگی بیشتر به این صنعت هستیم، چرا که گل و گیاه کارکرد روانی برای شهروندان دارد.

مختاری با بیان اینکه این صنعت نیازمند حمایت دست اندرکاران و عزم جدی برای روند تولید آن است اظهار کرد: آمار سرانه مصرف گل در کشور ۱۰ شاخه است، درصورتیکه در کشورهای دیگر این رقم به ۲۰۰ شاخه گل رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه کشور ما از نظر پتانسیل شرایط آب و هوایی و شرایط اقلیمی، یکی از کشورهای غنی به حساب می آید یادآورشد: متاسفانه جایگاه صادراتی ما مطلوب نیست.

مختاری درباره علت تغییر زمان برگزاری نمایشگاه یادآور شد: به دلیل همزمانی برنامه اعلام شده اولیه برگزاری نمایشگاه با مراسم تشییع پیکر و یادبود جان باختگان معزّز فاجعه منا و در راستای تأکیدات شهردار تهران مبنی برحضور موثر در مراسم بزرگداشت و تکریم این عزیزان و همراهی و همدلی با خانواده های ارجمند ایشان تصمیم گرفته شد که زمان برگزاری هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی که قرار بود از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه برگزار شود به ۱۸ تا ۲۲ مهرماه سال جاری موکول شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار