معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در بودجه 1402 شهرداری اصفهان برای پروژه‌های محله‌محور ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که گویای افزایش ۵۰ درصدی نسبت به بودجه سال گذشته است.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 16 January 2023

سعید ابراهیمی اظهار کرد: بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده بدون احتساب سازمان‌ها از منظر منابع و مصارف ۱۸ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و اگر بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها با مالکیت بیش از ۵۰ درصد که ۲,۱۶۰ میلیارد تومان است را به رقم قبلی اضافه کنیم، بودجه شهرداری به همراه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته ۲۱ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه به درآمدهای عمومی و اختصاصی و ۲,۱۳۳ میلیارد تومان به بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان شامل واگذاری دارایی‌های مالی است، خاطرنشان کرد: ۵,۴۸۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای است که از آن به عنوان هزینه‌های جاری نام برده می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نیز به املاک دارایی سرمایه اختصاص دارد که از آن به پروژه‌های عمرانی یاد می‌شود و ۱,۱۵۰ میلیارد تومان تملک دارایی‌های مالی برای بازپرداخت وام و دیون است.

وی با اشاره به رشد 60 درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تأکید کرد: بیشترین سهم از بودجه به میزان 39 درصد به حوزه حمل و نقل اختصاص دارد.

ابراهیمی ادامه داد: در بودجه سال آینده حوزه خدمات شهری ۲۱ درصد، مالی اقتصادی ۱۳ درصد، معاونت برنامه‌ریزی ۱۲ درصد، فرهنگی و اجتماعی ۹ درصد، معاونت عمران شهری دو درصد، حوزه شهردار یک درصد و شهرسازی سه درصد را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار