کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ 14 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مداحان و شاعران توجه کنند، شعر باید شعر روز باشد و به بعد انقلابی توجه داشته باشد، به‌طوری که اگر ۵۰ سال بعد کسی این شعر را دید بفهمد که این شعر برای چه سالی است، متاسفانه برخی از شخصیت‌های غربی به اسم آزادی بیان به مقدسات و نمادها توهین میکنند ما باید در اشعار از فرزند زهرا (س) بگوییم و همچنین امام خمینی (ره) بگوییم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در دیدار با دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهل‌ بیت‌ (ع) استان در ایام خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) طبق آیه مودت واجب است، شاخص ترین آن حضرت فاطمه الزهرا (س) است و اینکه ایشان دارای فضائل فراوانی است را هم همه مسلمانان قبول دارند و اختصاص به شیعه ندارد.

وی افزود: اما اینکه برای بیان فضائل حضرت فاطمه الزهرا (س) مراسم، محافل و حلقات دائر کنیم اختصاص به جمعی از مسلمانان دارد که عمدتا شیعیان هستیم، یعنی ما از غیر از شیعیان از بقیه مسلمانان که هم محبت به فاطمه (س) و هم فضائل ایشان را قبول دارند مجالس این‌چنینی نداریم که این یکی از سوالات، انتقادات یا مطالبات ماست.

آیت الله محمدی لایینی گفت: چنانچه برخی از سال‌ها که ما برای حج مشرف می‌شدیم در مسجدالحرام و مسجدالنبی قرآن فراوان اما یک کتاب دعا نمی‌بینیم، با اینکه دعا در متن قرآن است، چرا از دعاهای پیغمبر نباید در مسجد باشد؟ چه ایرادی دارد که دعاهای پیغمبر را به‌صورت کتابچه چاپ کنید و در مساجد بگذارید که معارف فراوان در خود دارد، این مطالبه نه برخلاف وحدت است نه چیزی، بسیار روشن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آیه مودت و وحدت فقط برای حضرت فاطمه الزهرا (س) نیست، عنوان کرد: لازمه این محبت بیان زیبایی‌های اهل بیت (ع) و نشر فضائل است، چرا نباید همه مسلمانان این محافل و مساجد را داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ولادت امام راحل را نیز داریم انتظارمان حرف زدن از هر دو مولود است، امروز در دنیایی قرار داریم که به کلمه (خمینی) حساس است، این کلمه بار سیاسی و پیام دارد، به همان اندازه که آنها به این کلمه حساس هستند ما هم باید از ایشان بگوییم، ان شالله در مراسم اینچنینی سال آینده به هر دو میلاد اشاره داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هر سال و هر زمان اتفاقاتی می‌افتد که باید آن را در اشعارمان بیاوریم، مثلا در سال ۱۳۸۸ آن فتنه عظیم اتفاق افتاد باید در مراسمی که برای ولایت حضرت زهرا (س) در آن سال مداحان و ستایشگران داشتند باید معلوم باشد برای سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۸، ۱۳۷۸ و ۱۴۰۱ باید معلوم باشد این جنگ نیابتی ائتلافی دشمن با این همه فضاحت اتفاق افتاده باید شاعران ما در اشعارشان حتما به این واقعه اشاره کنند و ارادت خود را به حضرت فاطمه (س) در این شرایط نشان دهند.

آیت الله محمدی لایینی اضافه کرد: چند روزی است که مجله فکاهی هفته‌نامه شارل ابدو به مقام ولایت و مرجعیت توهین کرده است، پس شعر باید شعر روز و به‌روز باشد، به‌طوری که اگر ۵۰ سال بعد کسی این شعر را دید بفهمد که این شعر برای چه سالی است، ما انتظار داشتیم به این حوادث اشاره کرد و اینکه برخی از شخصیت‌های غربی به اسم آزادی بیان به مقدسات و نمادها توهین می‌کنند دفاع ما باید از فرزند زهرا (س) بگوییم، البته که به بعد انقلابی و حوادث روز اشاره کنید، متن اصلی حضرت فاطمه الزهرا (س) است و پیوست‌ها مناسبت‌های دیگر. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار