کد خبر: ۱۰۸۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷ 01 January 2023

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله لایینی اظهار داشت: محفل انس با قرآن بزرگترین گام فرهنگی در مقابل جنگ فرهنگی است


نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برگزاری محفل انس با قرآن بزرگترین گام فرهنگی در مقابل جنگ فرهنگی است، ما از فتنه‌ها و اغتشاشات نمی‌ترسیم برد با ماست چون باطل السحری همچون حضور این ملت را داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در محفل انس با قرآن (نسیم انس با قرآن ۷) در مسجد فاطمه الزهرا (س) بابل، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در این محفل در شهر قرآنی، انقلاب، ولایی، شهدایی و شهیدپرور در جمع قاریان قرآنی حضور پیدا کردم.

وی افزود: این قاریان با خضوع و ادب به استماع کلام الله مجید نشستند، صمیمانه از همه تشکر دارم، توسعه قرآنی برای خودش شورا، دستورالعمل و آیین نامه دارد، اما در شهرهای مازندران شکل نگرفته، در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک جلسه با دست اندرکاران برای تشکیل شورای قرآنی و همچنین جلسه انس با قرآن هستیم.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه ۹ دی گذشت اما هفته بصیرت است، گفت: خاطره‌ای که شما مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ در برخی از شهرها همچون بابل و برخی شهرهای دیگر در قالب راهپیمایی در محکوم کردن فتنه ۸۸ داشتند به حق روز بصیرت نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ۱۲ دی ماه سالروز ارتحال عمار زمان آیت الله مصباح یزدی و ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) است که این دو مناسبت را گرامی میداریم و خدمات عالمان را ارج می‌نهیم، همچنین خاطره هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان بابل گرامی‌باد‌.

این مسئول تاکید کرد: قرآن مجید و احادیث به ما میگویند که به هنگام فتنه‌ها به قرآن پناه ببرید و قرآن فتنه‌ها را گاه اینطور تحلیل میکند، تحلیلش از فتنه و حکمت و فلسفه فتنه‌ها در آیه ۳۷ سوره انفال آمده است فلسفه این فتنه‌ها این است که اولا خبیث‌ها افراد بیماردل نادرست ناصالح از افراد طیب و پاکیزه جدا شوند یعنی غربالگری صورت بگیرد، فلسفه این اغتشاشات نیز همین است که فتنه‌ها خودشان را نشان بدهند.

وی یادآور شد: خداوند در زندگی دنیا حوادثی را به وجود می‌آورد که معلوم شود در جعبه وجودی انسان چیست آیا طیب است و یا خبیث، تا طیب‌ها و خبیث ها یکدیگر را پیدا کنند در کنار هم متراکم شوند؛ در فتنه‌های مختلف تمام جناح‌های خبیث تمام جناح‌های نادرست یکدیگر را پیدا کردند و به هم وصل شدند.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه الان ما در یک جنگ جهانی سایبری و مجازی به‌سر می‌بریم اعلام کرد: تمام کشورهای استعمارگر استثمارگر تمام ساحران و جادوگران خودشان را جمع کردند، ۱۶ پرچم در مقابل پرچم جمهوری اسلامی ایستادند، جاسوسی استکبار جهانی، ترور و تروریسم، صهیونیست‌های جنایتکار است و بازی خوردن چهار نفر از بچه‌های همین سرزمین! میگویند هیجان زده شدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: کسی که در مشهد اقدام به ترور دو جوان و مجروح کردن چهار نفر شد، نفر ششم مجروح در دادگاه حضور پیدا کرد و گفته این جوان مست بوده، یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد اینها یا مست مواد مخدر و یا مست الکل هستند و اینکه آموزش دیده بود و به قفسه سمت چپ سینه چاقو میزد، چاقو را محکم فرو میکرد هنگام بیرون آوردن می‌چرخاند و به بیرون می‌آورد تا جراحات بیشتر باشد این یعنی حساب شده و آموزش دیده شده به جان این ملت افتاد، بدون اینکه بداند به چه کسی چاقو میزند این همان سحر و جادوست، زمان فرعون جور دیگری بود امروز جور دیگر‌.

این مسئول ادامه داد: سحر و جادو در مقابل عصای موسای زمان یا همان ملت به قول مقام معظم رهبری حضور این ملت باطل السحر است، حضور شما در ۱۳ آبان امسال، در تشییع جنازه شهدا و غیره باطل السحر است باید بدانیم که وظیفه ما بسیار سخت است، به قرآن باز کردن و گوش کردن نیست، قرآن را پیاده کردن است، در پای پیاده شدن قرآن استقامت کردن است.

وی گفت: هم مسئولان ما مسئولیت دارند که باید به این ملت برسند و به مشکلات این ملت بپردازند و هم همه ما وظیفه داریم راه حفظ امنیت را همچون شهدا طی کنیم و بایستیم و قربانی بدهیم، الان جنگ جنگ فرهنگی است، الان همین محفل انس با قرآن بزرگترین گام فرهنگی است، ما از فتنه‌ها و اغتشاشات نمی‌ترسیم برد با ماست پیروزی با ما و مکتب اهل بیت (ع) است، ما باطل سحری قوی همچون این ملت را داریم دشمنان شکست خواهند خورد و نظام بالنده جمهوری اسلامی پیروز خواهد شد و به راه خود ادامه خواهد داد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار