چنانچه زیرسویه BQ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود، هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید19 در کشور را داشت.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 29 December 2022

به گزارش تابناک قم، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت از مشاهده نخستین مورد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون در کشور خبر داد و گفت: روز گذشته، سه مورد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شد. 

وی افزود: از این سه مورد، دو نمونه مربوط به زیرسویه BQ1 و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است. این نمونه‌ها در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شده است. 
 
پاک آیین در ادامه گفت: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه های جدید خواهیم بود.

وی اخیرا گفته بود که «چنانچه زیرسویه BQ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود، هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد»؛ بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید19 در کشور را داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار