رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با تلاش صورت گرفته توسط کشاورزان استان ۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 26 December 2022

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز دوشنبه در همایش کشاورزی قراردادی که با حضور ۹۵ رئیس مرکز جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد، بیان کرد: کشاورزی قراردادی به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز اجرای الگوی کشت است و همه سطوح هر مرکز باید به عنوان سهمیه مرکز به طور کامل تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان یکی از استان‌های تأمین کننده و تأثیرگذار در تولید گندم است و باید تلاش کنیم تا خیال کشاورز را از بخش آخر کار که موضوع بازار و فروش محصول است با اجرای کشاورزی قراردادی آسوده کنیم.

پریچهر در ادامه مراکز جهاد کشاورزی را به عنوان مهمترین بخش در ارتباط مستقیم و انتقال دانش به کشاورزان دانست و اظهار کرد: ارتباط با مراکز جهاد کشاورزی از تأکیدات بنده بوده تا بتوانیم مسائل و چالش‌های پیش رو را به صورت رودررو با یکدیگر در میان بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با تلاش صورت گرفته توسط کشاورزان استان ۳۹۳ هزار هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.

وی تصریح کرد: کشاورزی قراردادی به عنوان عامل محرکه الگوی کشت است و همه تلاش ما بر این است که با اجرای کشاورزی قراردادی، کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی تجاری و اقتصادی سوق دهیم.

پریچهر اظهار کرد: الگوی کشت بر اساس سه مؤلفه اصلی که نیاز کشور است و بر اساس سیاست‌های کلان از جمله خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی، بخش اقتصادی شامل تعیین قیمت برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود مانند نهاده‌ها، سوخت، بیمه و نهایتاً اقلیم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان شرایط بسیار مناسبی دارد و از حدود ۸ میلیون هکتار اراضی آبی کشور یک و دو دهم میلیون هکتار در خوزستان قرار دارد، افزود: این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

پریچهر گفت: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که کشت قراردادی نهادینه و مشکلات آن برای سال‌های آینده برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: یکی از امتیازاتی که برای کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده مبلغی است که برای حمل و نقل محصول گندم به ازای هر تن به کشاورز داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار