انتقاد شدید معاون عمرانی استاندار
حاجی زاده : هر کسی برای خودش اظهار فضلی می‌کند! دیدم کسی که هیچ ارتباط یا تخصصی ندارد در مورد اصول فنی راه اظهار نظر کرده است!
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 21 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کیامرث حاجی زاده در آئین تجلیل از مجموعه راهداران به مناسبت هفته راهداری ضمن تبریک این هفته گفت : ما قدردان عملکرد شما‌ها هستیم. واقعیت این است که کار را شما‌ها انجام می‌دهید و ما مسئولین پزش را می‌دهیم ضمن اینکه در کنار راهداران مجموعه‌ای متشکل از پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد که همگن هستند و با هم همکاری می‌کنند و اگر تشکر می‌شود از این مجموعه همگن و همکار با هم است.
حاجی زاده به وضعیت توپوگرافی استان اشاره کرد و افزود: منطقه زاگرس همه موهبت و نعمت از کوه و دشت تا جنگل و رودخانه است، اما کار عمرانی و ابادانی در این منطقه پر هزینه است.
وی ادامه داد: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد برای احداث یک کیلومتر جاده حدود بیست میلیارد، برای یک کیلومتر پل و تونل حدود دویست میلیارد تومان اعتبار لازم است حالا ببینید نظام اسلامی فقط، در حوزه راه چه خدماتی در این استان انجام داده است.
حاجی زاده گفت: بزرگراه‌های استان تا همین چند وقت پیش ۵۵ کیلومتر بوده که اکنون به ۲۵۵ کیلومتر رسیده، در راه روستایی در دو سال اخیر بالغ بر ۱۳۰ پروژه فعال داریم. بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در همین دوسال برای توسعه راه‌های استان گرفته ایم که بالغ بر ۷۰۰ میلیارد آن تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به این نکته که اولویت ما در زیرساخت‌های استان، اول راه، دوم آب شرب و بعد مبلمان شهری است، افزود: در بخشی از شهر‌ها مبلمان خوب بود، اما در بخشی خوب نبود که باید متولیان این ضعف‌ها از مردم عذرخواهی کنند، اما در حوزه راه‌ها عملکرد خوب است.
حاجی زاده ادامه داد: در بحث راه‌ها مناطق خاصی در حوزه‌های سردسیر و گرمسیر را مورد توجه قرار دادیم در دو شهرستان مارگون و دنا در دو مسیر منتهی به منطقه صعب العبور زیلایی و سیلاب کلوار با اعتبارات خوب و تخصیص‌هایی که داشته ایم انتظار می‌رود مردم طعم شیرین جاده‌های ایمن را ببینند.
وی گفت: سال گذشته یک شب چهار محور ورودی یاسوج مسدود شد، ولی همه در کمتر از دو ساعت توسط راهداران و مجوعه‌ای که همراه آن‌ها هستند از جمله پلیس راه بازگشایی شد.
حاجی زاده افزود: امسال باید به سمتی برویم که سیلاب کلوار و زیلایی و راه‌های روستایی هم دیگر انسداد جاده نداشته باشیم.
وی در خصوص اقدامات خوب در مناطق محروم، گفت در منطقه دیشموک چندین جاده عملیاتی شده، جاده دسترسی قلعه ریسی و دیشموک به مرکز استان که قبلا بیش از ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشید اکنون با وجود جاده در دست تکمیل امامزاده نورالدین به جاورده به حدود ۲ ساعت کاهش یافته است.
حاجی زاده ادامه داد: شروع به کار احداث جاده منطقه بسیار محروم پهنوک و بنه پیر یکی از اقدامات ماندگار د حوزه راه‌های روستایی استان است که انتظار داریم این جاده در سریعترین زمان ممکن کار شود.
وی گفت: پروژه‌های راه روستایی خوبی در حال کار است که اگر این چند نقطه اعلام شده تکمیل شود استان جهش بسیار خوبی در محرومیت زدایی خواهد داشت.
معاون امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد اظهارات غیر کارشناسی و بی ربط برخی افراد، اظهار داشت: اخیر هر کسی برای خودش اظهار فضلی می‌کند! دیدم کسی که هیچ ارتباط یا تخصصی ندارد در مورد اصول فنی راه اظهار نظر کرده است!
حاجی زاده ادامه داد: همه می‌دانید در زاگرس عبور راه از مسیر‌های خشن، چه میزان سخت و هزینه بر است.
وی گفت: جاده پاتاوه به دهدشت حدود ده کیلومتر تونل و تعداد ۱۲ پل بزرگ دارد که همه تکمیل شده اند به جز یک تونل که آن هم ریزش کرد. تا دو سال پیش این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت کرده بود که الان به ۹۷ درصد رسیده است و قول داده اند تا پایان سال تونل ریزش کرده هم تکمیل و تحویل داده شود.
حاجی زاده با انتقاد از اطهار نظر‌های افراد غیر متخصص و بی ربط برخی افراد افزود: به عنوان مثال در مورد جاده پاتاوه به دهدشت پروژه تحویل موقت می‌شود که نواقص شناسایی و برطرف شود که این امر عادی و تخصصی است.
وی گفت: احداث این مسیر یک پروژه بسیار عظیم است که دارای ابنیه و تجهیزات زیادی است به عنوان مثال شاید یکی از بزرگترین جاده‌هایی است که بیشترین گاردریل را در کشور دارد.
حاجی زاده ادامه داد: سبک شمردن خدمات آن هم خدماتی که این همه هزینه برای آن شده است، کار خوبی نیست و کسانی که اینگونه بی جهت و بی اطلاع از موضوع اظهار نظر می‌کنند باید به درگاه مردم عذرخواهی کنند.
وی با بیان این نکته کار یک شبه انجام نمی‌شود، افزود: امروز ادعا می‌کنم که هیچ نقطه‌ای از استان نادیده گرفته نشده است و همه مناطق متناسب با نیازهایشان مورد توجه قرار دارند.
حاجی زاده در پایان گفت: انتظار این است که راهداری پروژه راه‌های روستایی چند نقطه اعلام شده که تاثیر بسیار بزرگی در رفع محرومیت استان دارد را در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار