مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از میزبانی همدان در چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 17 December 2022
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از میزبانی همدان در چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، مسعود ویژه با بیان این مطلب اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان به مناسبت دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را برگزار می‌ کند.

وی در خصوص اهداف این جشنواره بیان کرد: ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضاعلیه السلام و  فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرآوری خواهد شد.

ویژه افزود: توجه به شعر کودک و نوجوان و همچنین استفاده از ابزار موثر شعر در ترویج مفاهیم دینی و رضوی برای مخاطب کودک و نوجوان مد نظر است.

این مقام مسئول در خصوص موضوعات چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: شرکت کنندگان می توانند در زمینه احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت نامه امام رضا علیه‌السلام، مناقب، صفات و فضایل امام رضا علیه‌السلام، کرامات امام رضا علیه‌السلام و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا علیه‌السلام در این جشنواره شرکت کنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  همدان تصریح کرد: بخش‌های جشنواره شامل شعر کودک و  شعر نوجوان است.

 وی اشاره ای به مقررات شرکت در جشنواره کرد و گفت:  موضوع شعرهایی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند منحصراً باید در حوزه شعر کودک و نوجوان  باشد و هر شاعر می‌تواند 3 اثر به جشنواره ارسال کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد:  آثار ارسالی نباید در هیچ یک از جشنواره‌های پیشین امام رضا‌ علیه‌السلام یا دیگر جشنواره‌های شعر کودک و نوجوان ارائه یا در جایی چاپ شده باشند.

ویژه با بیان اینکه آثار برگزیده در قالب مجموعه‌ای به صورت کتاب چاپ و منتشر می‌ شود، اذعان داشت:  حضور شاعران برگزیده برای دریافت جایزه و قرائت شعر در برنامه‌ اختتامیه‌ جشنواره الزامی است.

وی در خصوص جوایز بخش شعر کودک گفت:رتبه اوّل: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال جایزه نقدی؛ رتبه دوم: لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی؛ رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی؛ رتبه‌های شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی برای 3 اثر است.

این مقام مسئول افزود: جوایز بخش شعر نوجوان برای رتبه اوّل: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال جایزه نقدی؛رتبه دوم: لوح تقدیر و مبلغ 80  میلیون ریال جایزه نقدی؛ رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی؛ رتبه‌های شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ 50  میلیون ریال جایزه نقدی برای ۳  اثر است.

ویژه یاد آور شد:  آخرين مهلت ارسال آثار: 20 فروردین 1402 و  نتایج داوری: 10  اردیبهشت 1402 اعلام می شود و نیمه اول خرداد 1402 اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است فرایند ثبت‎ نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir  انجام می ‎شود.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار