معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ به مبلغ یکهزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 13 December 2022

جواد سلطانی کاظمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بخش کشاورزی در خوزستان، اظهار کرد: تمام کشاورزان بخش کشاورزی و همه صاحبان تولید در این بخش، که به سرمایه در گردش نیاز دارند می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: شرایط دریافت این تسهیلات از طریق ادارات جهاد کشاورزی به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در منطقه خود مراجعه کنند و سپس برای ثبت نام باید از طریق سامانه‌های کشوری مانند سیتا و بهین یاب اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص واجدین شرایط تصریح کرد: همه کشاورزانی که حساب بانکی دارند، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به بانک کشاورزی مراجعه کنند.

سلطانی کاظمی عنوان کرد: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش بخش کشاورزی مربوط به سال ۱۴۰۰ از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تا ۲۰ روز گذشته به پایان رسید؛ این تسهیلات بر اساس بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ اعطا شده است.

وی افزود: در این زمینه به ۶۰ طرح استان در زمینه‌های باغبانی، دام و طیور، شیلات و صنایع تبدیلی مبلغ یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۲ درصد اعطا شد؛ به طور کلی این تسهیلات منجر به اشتغالزایی برای ۱۴۲ نفر در سطح استان شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همچنین در قالب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سرمایه در گردش ویژه نهاده‌های دامی با نرخ ۱۰ درصد پرداخت شد که شامل ۲ هزار و ۱۸۰ طرح به مبلغ ۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان در رسته‌های دام و طیور، شیلات و آبزیان برای تثبیت اشتغال ۵ هزار ۴۵۰ نفر می‌شود.

کاظمی سلطانی در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش به بخش خرمای استان ادامه داد: این تسهیلات نیز به ۲۸ طرح مبلغ ۹۸۵ میلیارد ریال جهت خرید و بسته‌بندی خرما با ۸ درصد سود اعطا شد؛ با اعطای این تسهیلات حداقل برای ۲۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هدف اعطای این تسهیلات حمایت از تولید، اشتغال و امنیت غذایی است، از ارایه تسهیلات به مرغداران استان خبرداد و بیان کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از نژاد آرین (جوجه گوشتی) بوده است که تاکنون به ۵ طرح مبلغ ۷۳ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین اگر متقاضیان دیگری وجود داشته باشد امکان استفاده آن‌ها از این تسهیلات وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰ بوده که با نرخ سود ۶ درصد و باز پرداخت یک ساله از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار