وی در اظهارات اخیر خود توصیه هایی نیز به ملی پوشان کشتی کرده و نهایتا به ایشان توصیه کرده مواظب اظهارات خود و رفقایی که بر می گزینند باشند و به اصطلاح با هر "ننه قمری دوستی نکنند"!
کد خبر: ۱۰۷۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 05 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اگر علیرضا دبیر فاز منفی بگیرد و به قصد نقد فرد یا افرادی اقدام به مصاحبه کند. در آن صورت حرف هایی بر زبان خواهد راند که مشابه آن را  در هیچ کجا شنیده نشده.آخرین شاهکار رییس فدراسیون کشتی بیان اصطلاحاتی در نکوهش مدیر و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود که در نوع خود قابل تعمق و شگفت آور می نماید. چه بسا اگر افراد دیگری غیر از آنان که اکنون در راس تیم ملی هستند مخاطب چنین گفتاری بودند تحت هیچ شرایطی حاضر به ادامه همکاری نمی شدند. البته فراموش نکنید که رییس فدراسیون کشتی با زبان  پر از نیش و کنایه خود تنها مدیر و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را مورد خطاب قرار نداده بلکه پیش از آن بارها مسئولین پیشین فدراسیون را به سو مدیریت متهم ، گذشته را سیاه، دوران خود را درخشان و اسپانسر همان دوره  فدراسیون را به مفت بری منسوب کرده است. خلاصه اینکه دبیر طی دوران ریاست در فدراسیون کشتی تا توانسته از تریبون این مجموعه به این و آن تاخته و دشمن تراشی کرده. وی در اظهارات اخیر خود توصیه هایی نیز به ملی پوشان کشتی کرده و نهایتا به ایشان توصیه کرده مواظب اظهارات خود و رفقایی که بر می گزینند باشند و به اصطلاح  با هر "ننه قمری دوستی نکنند"! بیان این ادبیات از سوی رییس فدراسیون کشتی منحصر به مورد اخیر و این روزها نیست بلکه ایشان چندی پیش در جلسه مربوط به انتخابات کمیته ملی المپیک و قبل از آن هم حرف هایی را بر زبان آورده بود که در نوع خود منحصر به فرد و غیر متعارف بود. سابقه نداشته طی نیم قرن گذشته رییس فدراسیونی با این شکل ادبیات و  چنین واژگان و جملاتی در محافل عمومی و خصوصی سخن بگوید. نکته قابل تعمق اینکه استدلال وی در به کارگیری چنین شیوه از گفتگو، حمایت از کشتی و کشتی گیران است. استدلالی  که با هیچ معیار و ملاکی سازگاری ندارد و اگر نیک بررسی شود به نوعی نافی منافع کشتی و جامعه این ورزش اعم از کشتی گیر،مربی، داور و گوش شکسته است. به سخن دیگر ادعاهایی از این دست نه تنها در برگیرنده منفعت کشتی نیست بلکه در نوع خود، نقض غرض آشکار و ضد منافع ورزش اول محسوب می شود. جای بسی تاسف است که رییس فدراسیون در توجیه رفتار و کردار خود بعضا گریزی به حضور خود در شورای شهر پایتخت می زند و نتیجه می گیرد چون تجربه مدیریت در چنین جایگاهی را دارد لذا هر آنچه بر زبان می راند مقرون به صواب و در راستای علم مدیریت است حال آنکه کتمان نمی توان کرد  یکی از دلایل اصلی پشت کردن مردم به برخی از ورزشی ها در انتخابات مجدد شورای شهر، نارضایتی از همین رفتارها و عملکرد غیر قابل آنان بود. چهره هایی که صرفا به دلیل نام و نشانی که در عرصه ورزش پیدا کرده بودند  مردم به ایشان اعتماد کردند اما این عزیزان که از تخصص و تجربه لازم برخوردار نبودند جای اینکه با تلاش و جدیت و جلب رضایت رای دهندگان اعتماد عمومی را جلب کنند در مسیری گام نهادند که فرجام آن بی اعتمادی بود.

این مختصر را یادآور شدیم تا گفته باشیم برخی اقدامات و سخنان غیر معمول و خارج از حیطه مسئولیت نه تنها به نفع ورزش اول نیست بلکه موجبات بروز حواشی و نارضایتی را فراهم می کند.‌ وظیفه اصلی رییس فدراسیون جذب امکانات، ایجاد رفاه برای جامعه آن ورزش، تعامل سازنده با تمام افراد، ارگان ها و حامیان و در یک کلام خدمت به رشته ورزشی مربوطه است. بدیهی است اگر فردی به جای انجام وظیفه اصلی خود سخنانی غیر معمول و حاشیه ساز بر زبان راند جز اینکه تولید حاشیه و ایجاد بدبینی کند نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت. 

محمد رضا کاظمی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار