پنجمین همایش دو روزه دانش آموختگان دانشکده دین ورسانه با موضوع دانشکده دین ورسانه، زمینه ساز تحقق رسانه دینی امروز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 03 November 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در این همایش با اشاره به ضرورت ورود طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، گفت: در حوزه تبلیغ در فضای مجازی هم سال گذشته ۲۴ هزار محتوای چند رسانه‌ای توسط طلاب هنرمند تولید شد.

وی افزود: نظام جامع هنر در حوزه‌های علمیه طراحی، تصویب و از امسال اجرایی شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دینی در دنیای کنونی، داشتن انگیزه بالا و دانش فراوان را از شروط یک مبلغ موفق برشمرد و گفت: سال گذشته در ۵ هزار مدرسه طرح امین اجرا شد و امسال در بیش از ۲۰ هزار مدرسه طرح امین اجرا می‌شود و در این مدارس، طلاب روزانه ۳ تا ۴ ساعت به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی افزود: هم اکنون ۶ هزار مبلغ طرح هجرت هم در سراسر کشور مستقر هستند و به تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما هم در این همایش، گفت: مقابله با تبلیغات دروغین رسانه‌های بیگانه از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های داخلی است.

کمال اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند و بیش از ۵۰ درصد آنان در مشاغل مختلف رسانه ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: دانشکده دین و رسانه در سال ۱۳۷۶ با هدف تربیت طلاب توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف هنر و رسانه تاسیس شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه هم با اشاره به اتحولات رخ داده در حوزه های علمیه گفت: بیش از ۴۰۰رشته گرایش در درختواره دانشی حوزه طراحی شده که در این میان رشته های مرتبط با هنر و رسانه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری با اشاره به ضرورت انعکاس اقدامات و ظرفیت های حوزه های علمیه در رسانه ملی، خواستار تعامل و ارتباطی تعریف شده بین حوزه و صدا و سیما شد.

دکتر وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول صدا و سیما هم در این همایش به سوالات دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه در موضوعات مختلف پاسخ داد.

پنجمین همایش دانش آموختگان دانشکده دین ورسانه عصر امروز و فردا با سخنرانی مدیران ارشد رسانه ملی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار