معاون درمان دانشگاه علوم همدان گفت: از هر ۱۰ بیمار تنفسی ۴ نفر مبتلا به آنفلوانزا هستند و علائم تنفسی همراه با ناراحتی‌های گوارشی نشانه این بیماری است.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 02 November 2022

معاون درمان دانشگاه علوم همدان گفت: از هر ۱۰ بیمار تنفسی ۴ نفر مبتلا به آنفلوانزا هستند و علائم تنفسی همراه با ناراحتی‌های گوارشی نشانه این بیماری است.

به گزارش تابناک همدان، رضا طهماسبی گفت: مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها همچنان شلوغ است و آمار مراجعه بیماران تنفسی به این مراکز در مقایسه با سه هفته پیش ۳برابر شده است.

او با تاکید بر اینکه اورژانس بیمارستان‌ها در بخش اطفال و بزرگسالان بسیار شلوغ است گفت: نگرانی عمده ما مربوط به بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران مبتلا به دیابت، بیماری قلبی ریوی پیشرفته، بیماران نقص ایمنی، پیوندی و بیماران مبتلا به سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عوارض آنفلوانزا در گروه های یاد شده، بسیار شدید و خطرناک تر ظاهر می‌شود‌.

طهماسبی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر جامعه باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند، گفت: بخشی از واکسن‌ها در مراکز بهداشتی و دولتی توزیع شده و تعدادی هم در داروخانه‌ها موجود است که بیماران با تجویز پزشک می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه قدرت سرایت‌پذیری آنفلوانزا بالا است گفت: باید از کودکان مراقبت شود تا بیماری خود را به بزرگسالان انتقال ندهند.

طهماسبی با بیان اینکه در موارد شدید ابتلا به آنفلوانزا، احتمال مرگ و میر بیماران وجود دارد، گفت: با این حال کشندگی آنفلوانزا نسبت به کرونا کمتر است.

او با تاکید بر اینکه دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی‌ دارند نباید به مدرسه بروندگفت: شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری، از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه بیماران تنفسی نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند، گفت: خانواده‌ها باید از هرگونه خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند./باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار