به همت واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد نخستین مسابقه شاهنامه خوانی ویژه سنین 7 تا 18 در موضوعات و بخش های گوناگون در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می گردد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 23 October 2022

شاهنامه

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ؛ پیمان جمشیدی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان گفت: شاهنامه از دیرباز در کهگیلویه وبویراحمد جایگاه ویژه ای در میان مردمان این دیار داشته است وپیوند عمیق در میان مردم این خطه و ارزش های این کتاب حماسی وجود دارد.

وی افزود: با رویکرد پیوند نسل جوان و احیای ارتباط با این میراث کهن، نخستین جشنواره شاهنامه خوانی به همت واحد موسیقی حوزه هنری و با همکاری نهاد های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می گردد.

جمشیدی با اشاره به موضوعات این مسابقه عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل عناوین ایثار و از خودگذشتگی، دلاوری وشجاعت، ایران و میهن دوستی، راستی و درستی، احترام به بزرگان و خانواده، مهر و دوستی و گذشت و بخشش می باشد.

وی تصریح کرد: بخش های اجرایی این جشنواره شامل شاهنامه خوانی با تکیه بر آواز محلی، نقالی و پادکست می باشد که علاقمندان می توانند در این بخش ها در مسابقه شرکت نمایند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان با اشاره به نحوه ارسال آثار گفت: علاقمندان می توانند کلیه آثار خود را در قالب فیلم در پیام رسان های ایتا، سروش و واتس اپ به شماره 09201412241 ارسال نمایند

وی با اشاره به زمانبندی این مسابقه گفت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شاهنامه خوانی تا 15 آبان ماه 1401 و اعلام نتایج و اختتامیه این مسابقه 30 آبان 1401 می باشد.

جمشیدی با بیان این اینکه شرایطی برای ارسال آثار به این مسابقه در نظر گرفته شده است، گفت: هر نفر می تواند حداکثر دو اثر به این مسابقه ارسال نماید و فیلم ها حتما باید به صورت افقی ضبط شود و حجم آثار ارسالی نباید از 60 مگابایت بیشتر شود.

وی افزود: مشخصات آثار به این صورت است که شاهنامه خوانی با مدت زمان 3 تا 4 دقیقه و پادکست که شامل خوانش نمایشی قصه های شاهنامه بصورت فردی یا گروهی با مدت زمان 5 تا 7 دقیقه می باشد.

مسئول واحد موسیقی با اشاره به رده سنی و جوایز این مسابقه گفت: رده سنی برای این مسابقه 7 تا 18 سال است که به برگزیدگان در بخش های مختلف جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

نخستین مسابقه شاهنامه خوانی در استان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار