امام جمعه قم با اشاره به توطئه و دسیسه دشمنان امت اسلام در چند روز گذشته در کشور عراق گفت: سردمداران کفار بدانند با مال و جان خود و تبعیت از ولایت هرگز اجازه تکرار عاشورای دیگری را به دشمنان نخواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 10 September 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سعیدی پیاده روی اربعین حسینی را تبلور آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع دانست که امروز به خاری در چشم دشمنان و مستکبران تبدیل شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه دین اسلام سلطه ناپذیر است و رزمندگان اسلام از هیچ دشمنی ترسی ندارند، شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه واقعی رزمنده سپاه اسلام دانست و گفت: این شهید بزرگوار چه در جنگ تحمیلی و چه در جبهه مقاومت مردانه ایستاد و با پیروزی‌های بزرگ خود سرانجام به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید که آرزوی دیرینه اش بود.

آیت الله سعیدی افزود: دشمنان اسلام عزت ایران و همدلی دو ملت ایران و عراق را نمی‌خواهند که البته همچون گذشته توطئه هایشان محکوم به شکست است.

امام جمعه قم اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی را پاسخ به ندای هل من ناصر امام حسین (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد؛ مردم با حضور خود در این اجتماع باشکوه که سرشار از وحدت، مواسات و همدلی، صفا و صمیمیت و گذشت و ایثار است زمینه ساز استقرار حکومت جهانی حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنند.

وی بهره برداری از ظرفیت اربعین حسینی را نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان دانست و ضمن قدردانی از تلاش دولتمردان برای حضور عزتمندانه زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات از آن‌ها خواست؛ با همکاری مردم و خیرین از این ظرفیت الهی برای همبستگی بیش از پیش امت اسلام استفاده کنند.

آیت الله سعیدی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و از آحاد جامعه به ویژه دستگاه ها، موسسات، نهاد‌ها و ارگان‌ها خواست نسبت به این دو فریضه الهی سکوت نکنند که سکوتشان ره آوردی جز ابتذال اخلاقی، فقر و بی بند و باری و ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در هفته گذشته گفت: در مدت دو روز برگزاری این اجلاس بر توجه به منویات رهبری، لزوم حفظ و تقویت سران قوا، تقدیر از تلاش‌های دولت و ضرورت هوشیاری امت اسلام در برابر جنایت رژیم صهیونیستی تاکید شد.

آیت الله سعیدی در پایان ضمن گرامیداشت هفدهم شهریور، آن را روز مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر سلطنت مستبد پهلوی دانست و با اشاره به نوزدهم شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و ۲۰ شهریور شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب بر ادامه راه معمار کبیر انقلاب و شهدا و حرکت در مسیر روشن ولایت تاکید کرد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار