سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است
کد خبر: ۱۰۶۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 05 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------
کشف کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری خواهر و برادری که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از 14 شهروند کرده بودند خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنان تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی ، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وي افزود: با توجه به این که، برابر اظهارات شاکیان، شخصی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتساپی، به بهانه برنده شدن آنان در یک قرعه کشی و پس ازجلب اعتماد آنان و دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم یکبار مصرف اقدام به برداشت موجودی حسابشان کرده بود.
سرهنگ خورشاد ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهمان که با استفاده از آرم های دولتی از طریق اپلیکیشن واتساپ اقدام به فریب مالباختگان می کرد، شناسایی و دستگیر شد .
رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه اظهار داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم خواهر وی که با هویتی جعلی در حال خرید و فروش طلاجات با وجوه کلاهبرداری شده توسط برادر خود بود نیز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به دام افتاد.
سرهنگ خورشاد افزود: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بودند در مواجهه با ادله کارشناسان لب به سخن بازکردند و به برداشت غیرمجاز از حساب 14 نفر مجموعا بالغ بر 10 میلیاردریال اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
خورشاد همچنین اظهار داشت: مجرمان سايبري با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمانها دولتی اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی برای دریافت جوایز نقدی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.
سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

---------------------------------

دستگیری سارق دوچرخه در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق دوچرخه با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی " با اعلام جزئیات این خبر گفت : در پی اعلام چند فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند .
وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم 3 دستگاه دوچرخه سرقتی کشف کردند، افزود: متهم در بازجوئی های انجام شده تاکنون به سرقت 3 دستگاه دوچرخه و 2 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان بر اینکه اموال مکشوفه به مالباختگان تحویل شد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ درویشی در خاتمه خاطرنشان کرد: مقابله با مجرمان و هنجارشکنان وظیفه اصلی پلیس است و از شهروندان عزیز انتظار می رود به توصیه های پلیس در خصوص مسائل ایمنی پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت برخورد با اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند .

---------------------------------

تخریب خانه باغ های غیرمجاز در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از تخریب 1100 هزار متر مربع خانه باغ های غیرمجاز در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر مبنی بر تصرف غیر قانونی و احداث بنا در بخشی از زمین های کشاورزی آن شهرستان مووضع در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی ویلاها و دیوار های ایجاد شده در اطراف این زمین ها تخریب شد.
سرهنگی عنایتی با بیان این که در اجرای این طرح 1100 متر از ارضی کشاورزی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بابلسر
سرهنگ ذکریامحمودی سرپرست انتظامي شهرستان بابلسر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری 7 سارق در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ذکریامحمودی"در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار، در اقدامی غافلگیرانه موفق به شناسایی و دستگیری 2 خرده فروش مواد مخدر و 7 سارق اماکن خصوصی شدند.
محمودی از دستگیری متهمان پس از هماهنگی های قضائی خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات یک کیلو گرم مواد مخدر تریاک از متهمان کشف شد.
سرپرست انتظامی بابلسر از توقیف 10 دستگاه خودروی متخلف در اجرای این طرح نیز خبر داد و در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس110 اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگيري 2سارق محتويات داخل خودرو در"نکا"
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري2 سارق حرفه اي محتويات داخل خودرو با 8 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در تشريح جزئيات اين خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: ماموران دایره تجسس کلانتري 11این شهرستان با اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي متهمان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسي از مخفيگاهشان اقلام سرقتی و تجهیرات داخل خودرو کشف شد .
فرمانده انتظامي شهرستان نکابا بيان اين که متهمان اهل و ساکن یکی از استان های همجوار بوده اند، افزود: این 2 سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده به 8 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ، ورود و تردد افراد مشکوک و مظنون را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

سارق شالیزار در دام پلیس "میاندورود"
سرهنگ مجید باقری فرمانده انتظامی میاندورود از دستگیری سارق شالیزار حین سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مجید باقری" با تاکید بر این که همکاری همه جانبه و به موقع مردم با پلیس را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان، مجرمان و اقدامات كنترلي، محیط را برای فعالیت‌هاي مجرمانه ناامن می‌کند.
وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت شالیزاری و اماکن خصوصی در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با گشت زنی هدفمند، سارق که در نیمه های شب در حین سرقت محصولات شالیزاری از مزارع بود را با یک موتورسیکلت دستگیر کردند.
سرهنگ باقری ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضائی در بازدید از محل دپوی محصولات کشاورزی توسط متهم، مقادیر قابل توجه خوشه های برنج شالیزاری کشف کردند.
وی اظهار داشت: سارق 40 ساله در تحقيقات به عمل آمده به 6 فقره سرقت از زمین های زراعی در این شهرستان اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان، خاطرنشان كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند و شهروندان موارد مشکوک را به پلیس110 اعلام نمایند.

---------------------------------

زمان بندی اجتماعی دیررسی ازدواج
ازدواج به معنای یکی از رویدادهای مهم و حیاتی در زندگی روزمره افراد جامعه که از جنبه های مختلف می توان آنرا مورد بررسی قرار داد.....
دیررسی ازدواج به معنای میزان عقب افتادن سن مطلوب ازدواج جوانان در جامعه بر حسب متغیر های کمی سال ها و یا متغیر های کیفی است؛ ازدواجی که دیرتر از سن مناسبی که در هر جامعه برای ازدواج تعیین کرده است صورت می گیرد.
ازدواج به معنای یکی از رویدادهای مهم و حیاتی در زندگی روزمره افراد جامعه می باشد و از جنبه های مختلف می توان آنرا مورد بررسی قرار داد، یکی از زوایا سن شروع و به اصطلاح وارد شدن به سن ازدواج است.
در سال های اخیر پدیده ازدواج که منشاء وقوع ولادت و باروری و به عنوان عامل بسیار موثر بر ساخت جنسی و سنی، جمعیت و افزایش آن محسوب می شود، در کشور دستخوش تحولات قابل توجهی شده است که در ذیل به برخی عوامل در خصوص بروز دیررسی ازدواج اشاره می شود.
نوع پایگاه اقتصادی اجتماعی
این متغیر به ارزش و اعتباری که گروه یا جامعه برای نقش اجتماعی- اقتصادی قائل است اشاره دارد، در دوره های رواج و رونق اقتصادی مردم بیشتر ازدواج می کنند و در دوره های بحران و رکود اقتصادی ازدواج ها به تاخیر می افتد و یا اصلا منفی می شود.
میزان تمایل به ادامه تحصیل
با بالا رفتن میزان تمایل به تحصیل، میزان ازدواج کاهش یافته و برخی از جوانان ازدواج حود را به پایان سال های تحصیلی موکول می نمایند و این متغیر به امید یافتن شغل مناسب از سوی جوانان پسر و استقلال مالی جوانان دختر به امید یافتن شغل مناسب شکل می گیرد.
میزان مشکل پسندی جوانان
میزان مشکل پسندی جوانان در انتخاب همسر، به میزان سخت گیری هایی که جوانان در انتخاب همسر دارند اشاره دارد، تغییر در جامعه پذیری و اولویت ها در جامعه امروزی، توقعات جوانان را در خصوص جنبه های مختلف زندگی تحت تاثیر قرار داده است که ازدواج یکی از جنبه های مهم تحت تاثیر می باشد.
میزان مشکل اشتغال جوانان پسر
داشتن مشکل در پیدا کردن شغل مناسب در خور شان و منزلت خود فرد از دیگر علل ازدواج دیررس می باشد.
یکی از مهم ترین مشکلات در تشکیل خانواده عدم توان مالی در پی عدم استغال جوانان پسر می باشد بخصوص در جامعه امروزی که با تغییر توقعات و افزایش هزینه های ازدواج و ادامه زندگی مواجه هستیم کمتر جوانی حاضر به تشکیل خانواده با تامین هزینه ها قبل از ازدواج می باشد و این تامین هزینه منوط به یافتن شغل از سوی وی می باشد.
میزان تمایل به اشتغال جوانان دختر
میزان تمایل، میل و رغبتی که دختران جوان در یافتن شغل و استقلال مالی دارند، اشاره دارد.
از مهمترین شاخص های مدرنیزاسیون می توان به گسترش فرصت های شغلی، تغییرات وسیع در نیروی کار و فعالیت های شغلی اشتغال زنان و شهر نشینی اشاره کرد که با کار کردن زن در بیرون از خانه امنیت و موجودیت خانواده به خطر افتاده و سبب نابسامانی هایی در روابط اجتماعی در درون خانواده می گردد.
میزان تمایل به زندگی مجردی
تنها زیستن و تمایل به استقلال یکی دیگر از علل دیررسی ازدواج می باشد، ما در دنیایی زندگی می کنیم که لبریز از ریسک هاست، در جامعه سنتی ریسک وجود ندارد، بلکه در دنیای مدرن ریسک وجود دارد.
مثلا ازدواج که در جوامع سنتی از پیش انتخاب شده است و ریسک کمتری وجود دارد، در دنیای پر از ریسک امروزی و مدرنیته انسان ها با بی نهایت انسان دیگر مواجه می شوند، پس ریسک بیشتری وجود دارد و این عامل باعث می شود میزان تمایل به زندگی مجردی افزایش یابد.
میزان سخت گیری در ازدواج جوانان از سوی خانواده
از دیگر متغیر های دخیل در دیررسی ازدواج میتوان به سخت گیری هایی که از سوی خانواده مخصوصا والدین در انتخاب همسر برای جوانان صورت میگیرد، اشاره کرد. از میان تمالم نهادهای اجتماعی که فرد را برای قبول اقتدار یا دیکتاتوری در سطح جامعه اماده می سازد خانواده در مقام اول قرار دارد و از سوی دیگر خانواده با در نظر گرفتن رفاه آتی فرزند خود اقدام به انتخاب و سنجش سخت گیرانه در امر ازدواج می نماید.
تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان، کارشناس مرکز مشاوره آرامش، فرماندهی انتظامی استان مازندران. خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار