مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از راه‌اندازی ایستگاه‌های تخصصی بانوان در قالب نبض زندگی طی اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 05 September 2022

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از راه‌اندازی ایستگاه‌های تخصصی بانوان در قالب نبض زندگی طی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری؛ با اشاره به مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از سوی تبلیغات اسلامی همدان اظهار کرد: مسئولیت این حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت است اما در همدان به تبلیغات اسلامی سپرده شده و ما هم در این راستا به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چند محور کار انجام می‌شود که محور اول آموزش و اعزام مبلغان است گفت: در این راستا مبلغان شناسایی شده‌اند و نسبت به روایتگری اربعین حسینی نیز آموزش دیده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تعدادی از مبلغان در قالب موکب‌های استان و هم غیر استان به کشور عراق اعزام شدند افزود: قرار است موکب‌ها فعالیت تخصصی داشته باشند که مبلغان آقا و خانم‌ نیز حضور خواهند داشت.

نظیری با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت مبلغان در فضای جلسات، محافل و مساجد و نیز موکب‌ها و ایستگاه‌های داخل استان طی ایام اربعین عنوان کرد: هماهنگی لازم برای این برنامه انجام شده و به صورت حداکثری پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از مبلغان نیز در اتوبوس‌های کاروان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و در فاصله نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه‌ موقع حرکت از استان برای زائرین روایتگری خواهند کرد عنوان کرد: هنوز هماهنگی کامل این برنامه انجام نشده اما در دستور کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰ مبلغ در اربعین حسینی اعزام شدند و این تعداد غیر از اعزام‌های تبلیغی است افزود: محتواهایی برای بیلبوردها و بنرهای سطح  شهر تولید شد و با همکاری شهرداری نیز در حال نصب است.

نظیری با اشاره به اینکه این محتواها در اختیار شهرداری‌های شهرستان‌ها نیز قرار گرفته تا در تبلیغات شهری مورد استفاده قرار گیرد خاطرنشان کرد: محتواهای آموزشی دیجیتال خوبی برای زائران نیز تهیه شده که در قالب هشت ایستگاه فرکانس در چند ایستگاه منتخب داخل استان نصب خواهد شد.

 برگزاری عهدواره عهد جهاد

وی به تهیه نرم‌افزارها و کتب اربعین و نیز جمع‌ آوری فایل‌های صوتی منتخب و تولید تعدادی پادکست در این راستا اشاره کرد و افزود: زائرینی که در هشت ایستگاه توقف کنند می‌توانند از این محتواها بهره‌مند شوند که بیشتر هم سعی شده فایل‌های صوتی و پادکست باشد و در مسیر و در داخل خودرو مورد استفاده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از راه‌اندازی ایستگاه‌های تخصصی بانوان در قالب «نبض زندگی» و «گروه‌های ناجی شو» خبر داد و گفت: دو موکب تخصصی بانوان در اسدآباد راه‌اندازی شده و در زمینه فرهنگی فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه چند غرفه کودک طراحی شده که در برخی از ایستگاه‌ها و موکب‌ها فعال خواهد بود افزود: در یکی از ایستگاه‌ها غرفه نقاشی دیجیتال نیز راه‌اندازی می‌شود و برنامه اقامه نماز جماعت و برپایی خیمه‌های معرفت نیز در عموم موکب‌ها انجام می‌شود.

نظیری با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین را هم داریم و برنامه‌ریزی لازم در تمام شهرستان‌ها انجام شده است عنوان کرد: مسیر حرکت، مبدا و مقصدها مشخص شده تا نمایی از پیاده روی اربعین حسینی برای کسانی که نتوانستند در این برنامه معنوی حضور یابند، باشد.

وی تصریح کرد: در روز اربعین جاماندگان مسیری را به سمت یکی از بقاع متبرکه همدان و مکان‌های تعریف شده طی می‌کنند که البته تلاش شده فضا کمی شبیه‌سازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه توجه به جهاد تبیین در فضای فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین و حضور کاروان پیام‌رسانان عاشورا، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقع نقش جهاد تبیینی بود که این بزرگواران بعد از عاشورا نقش ایفا کردند.

نظیری با بیان اینکه حضور پیروزمندانه کاروان تبیینی در اربعین را در کربلا داشتیم و به یاد حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بنا داریم مردم در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در بخش جهاد تبیین در اجتماع خود نقشی نسبت به بخش جهاد تبیین اندیشه ناب و اندیشه انقلاب اسلامی ایفا کنند گفت: به دنبال این هستیم زائرین سهمی برای خود در این حوزه تعریف کنند که در قالب عهدواره عهد جهاد نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم‌ در فضای پیاده‌روی‌ها و موکب‌ها تا جایی که امکان دارد، جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهیم و مردم را به ایفای نقش دعوت کنیم./ فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار