نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس و آغاز بارندگی‌ها و وضعیت نامناسب شهر، خواستار تسریع در رفع نواقص شهری از جمله ترمیم نوارهای حفاری شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 05 September 2022

حجت‌الله زارع‌زاده در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۴ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و دیگر مراکز آموزشی پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا هستیم و باید در حوزه مدیریت شهری تدابیر لازم به منظور برگزاری باشکوه‌تر و آماده‌تر مهر ۱۴۰۱ اتخاذ شود. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برخی مسائل موجود در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی افزود: منهول‌های روباز موجود در مسیر مدارس باید احصاء و نسبت به ترمیم درهای منهول روباز در مسیر خیابان‌های منتهی به مدارس اقدام شود.

زارع‌زاده با بیان اینکه محیط پیرامون برخی از مدارس به وسلیه زباله یا نخاله احاطه شده است و باید این نقاط شناسایی و پاکسازی شوند، عنوان کرد: لکه‌گیری و پر کردن چاله‌های خیابان‌های در مسیر مدارس، هرس درختان، رفت و روب خیابان‌ها و پاکسازی مسیرهای منتهی به مدارس، نصب علائم هشداردهنده ترافیکی در مسیر مدارس نیز باید انجام شود.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با تشکر از اقدام شهرداری در زمینه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، گفت: با این وجود این اقدامات برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب کافی نبوده است و در آستانه بازگشایی مدارس انتظار می‌رود شهرداران مناطق اهتمام ویژه‌ای به این مساله داشته باشند و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اولویت ویژه شهرداران باشد زیرا کوچکترین خسارت در این حوزه شاید قابل جبران و بخشش نباشد.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مدیران شهری در دو هفته باقی مانده به این موضوعات و دیگر مسائل رسیدگی کنند.

زارع‌زاده بیان کرد: از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بابت تخصیص اعتبار مناسب برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز و ضمانت اجرای کار، تشکر می‌کنیم اما متاسفانه این فرصت برای مردم اهواز به تهدید تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز خطاب به مسئولان شرکت آبفا تصریح کرد: کام مردم اهواز بیشتر از این تلخ نشود؛ آستانه تحمل مردم محدود است اما شرافت و صبوری این مردم موجب شده تاکنون شکیبایی پیشه کنند.

وی افزود: پروژه‌های آبفا در سطح مناطق مختلف شهری غالب خیابان‌های شهر را در نوردیده است؛ مدت زمان اجرای هر پروژه در هر محله بسیار زیاد است و از طرف دیگر نیز شاهد تاخیر در روکش آسفالت و حتی پایین بودن کیفیت آسفالت در صورت انجام، هستیم که این مسائل خساراتی به دنبال داشته است و می‌تواند داشته باشد.

زارع‌زاده گفت: از یک طرف بازگشایی مدارس و از طرف دیگر آغاز فصل بارندگی را در پیش رو داریم و اگر در انجام تعهدات تسریع نشود، ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد. نگذاریم حادثه‌ای رخ دهد و بعد چه بسا جبران خسارت بسیار سنگین یا جبران‌ناپذیر باشد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به فعالیت تعداد کم نانوایی‌ها افزود: تعداد کم نانوایی‌ها و ساعات ناکافی کارکرد در این گرمای اهواز موجب گلایه‌مندی مردم شده است؛ مردم باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی نانوایی‌ها بایستند و برای تهیه چند قرص نان دچار زحمت و محنت شوند بنابراین مسئولان ذی‌ربط باید به این مساله ورود کنند.

وی افزود: گویا بحث افزایش کیفیت نان در اهواز به موضوعی لاینحل تبدیل شده و این در حالی است که یکی از استدلال‌های قوی نخستین مرحله افزایش نرخ نان، افزایش کیفیت بود که در اهواز چنین چیزی رخ نداد و امروز نیز دیگر بحث ما کیفیت نان نیست بلکه تعداد کم نانوایی‌ها، ساعات محدود فعالیت و همچنین تنوع نانوایی‌ها و نرخ نان در این نانوایی‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار