دبیر سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» گفت: سوگواره عکس «پابه پای اشک» با موضوع حضور پرشور بانوان زینبی و کودکان اربعینی از امروز(سیزدهم شهریورماه) فراخوان شد؛ علاقه‌مندان تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 05 September 2022

به گزارش تالناک قم، امیر حسامی نژاد در جمع خبرنگاران، افزود: نمایش حضور پرشور بانوان و کودکان در پیاده‌روی اربعین حسینی، همدلی بانوان با خانواده و فرزندان، تعامل بانوان و کوکان با خادمان حسینی و اقشار مختلف مردم، بانوان و کودکان خادم حسینی و ایثار و از خود گذشتی بانوان و کودکان در مسیر پیاده‌روی از اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی اضافه کرد: سامر الحسینی از عراق، حسین حاجیلری و منصوره معتمدی از عکاسان به نام و باسابقه هستند که مسوولیت داوری عکس‌های ارسالی به دبیرخانه را برعهده دارند.

وی با بیان این‌که این مسابقه به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار می شود، ادامه داد:‌ علاقه‌مندان تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی اینترنتی Photoqom.ir@gmail.com  ارسال کنند؛ آثار ارسالی از ۳۰ مهرماه توسط داوران بررسی می‌شود.

حسامی‌نژاد با اشاره به این‌که آیین اختتامیه و نمایشگاه مربوطه نیز آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: نفر اول مبلغ چهار میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم مبلغ سه میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، عکس‌ها باید با فرمت JPG یا JPEG و با حفظ اطلاعات exif ارسال شوند، عکس‌ها نباید به شکل Save for Web یا هر تنظیمات دیگری که اطلاعات exif را از بین می‌برد، ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: ضلع بزرگ عکس‌ ارسالی باید ۲۰۰۰ پیکسل و حجم عکس زیر ۲ مگابایت باشد و آثار باید در یک پوشه فشرده با نام عکاس حاوی آثار و یک فایل word شامل مشخصات عکاس، زیرنویس، سال عکاسی، مکان عکس با موضوع جشنواره(پا به‌پای اشک) به ایمیل جشنواره ارسال شود.

حسامی‌نژاد تاکید کرد: ویرایش عکس‌ها در حدی مجاز است که منجر به مخدوش شدن اصالت و محتوای عکس نشود و در صورتی که عکسی از نظر هیات داوران مخدوش تشخیص داده شود، از مسابقه حذف می‌شود.

به گفته وی،‌ عکس‌هایی که با تکنیک مالتی اکسپوز، کولاژ، فتو مونتاژ، پانوراما، ترکیبی و دستکاری شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

وی افزود: تمام عکاسان راه‌یافته به مرحله نهایی، موظف هستند اصل فایل عکس خود را برای بررسی به دبیرخانه ارائه دهند.

دبیر سوگواره عکس «پابه‌پای اشک» به شرایط شرکت در جشنواره اشاره و بیان کرد:‌ همه عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌توانند در این رقابت شرکت کنند؛ ارسال اثر و شرکت در این رقابت به‌منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها توسط شرکت‌کننده است، در صورت اثبات خلاف این امر، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت‌کننده خواهد بود.

حسامی‌نژاد افزود: هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۲ تک‌عکس ارسال نماید و تمامی عکس‌های ارسالی باید دارای زیرنویس باشند.

وی اضافه کرد: برگزارکننده می‌تواند از عکس‌ها در کلیه انتشارات، کتب، فضای مجازی و نشریات استفاده نماید.

اعلام فراخوان سوگواره عکس «پابه‌پای اشک»

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار