بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 29 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/06/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
امانتداری ماموران وظیفه شناس نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از بازگرداندن 950 دلار و 30 میلیون ریال وجه نقد به صاحبش توسط ماموران وظیفه شناس آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر گفت: همکاران پاک دست ما در بخش های مختلف انتظامی هدفی جز خدمت به مردم ندارند و امین اموال و امنیت شهروندان هستند.
وی افزود: ماموران گشت کلانتری بنفشه ده حین جمع آوری صحنه تصادف و انتقال خودروی مصدومان متوجه یک کیف زنانه حاوی950 دلار ارز خارجی و 30 میلیون ریال وجه در صحنه تصادف می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه ماموران حاضر در صحنه، اموال مصدومان را پس از صورتجلسه به امانت نگهداری کردند، اظهار داشت: مصدومان حادثه پس از مداوا با حضور در کلانتری کیف حاوی پول و ارز خارجی خود را دریافت می کنند 
سرهنگ قلی پور در پایان خاطرنشان کرد: صاحب كيف پول پس از تحويل گرفتن محتويات داخل آن، كمال سپاس و قدرداني خود را از پليس ابراز و وجود پليس اسلامي و صادق را مايه دلگرمي و قوت قلب اقشار اجتماعي دانست.#
----------------------
دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی در آمل 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري سارق اماکن خصوصی و کشف 13فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار" با اعلام این خبر افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و مغازه در این شهرستان تیم ویژه عملیاتی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.
وی، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه متهم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 13 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کرد.
سرهنگ داداش تبار با بیان این که موفقیت پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، گفت : بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.
---------------------------
کشف 16 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 7 سارق کشف 16فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد: از 7 متهم دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده تاکنون در مجموع به 16 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: کشف1500کیلو چوب قاچاق، دستگیری 26نفر معتاد متجاهر و خرده فروش، توقیف 7 دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم نوامیس از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و سایر جرائم ،مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.
----------------------
کشف 3 کيلو تریاک از 2 سوداگر مرگ در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف 3 کيلو گرم تریاک و دستگیری 2 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو سوداگر مرگ در بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.
وي با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي موفق به شناسایی متهمان شدند، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در بازرسي از محل اختفا متهمان 3 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی گنجی در پایانبا تأکيد برهمکاري و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشكوك را با مرکز فوريت هاي پليسي110در ميان بگذارند.
----------------------
دستگیری 3 سارق و کشف 10 فقره سرقت در میاندورود 
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 10 فقره سرقت و دستگیری 3 سارق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری" با بیان اینکه بالا بردن امنیت اجتماعی و برقراری آرامش پایدار، نقش و همراهی مردم را مي‌طلبد، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی، آموزش و بالا بردن دانش انتظامی مردم از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه است که می‌تواند در کاهش وقوع جرايم، نقش بسزایی داشته باشد.
وي افزود: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با سرقت، برخورد با معتادان متجاهر و هنجارشکنان در شهرستان میاندورود اجرا شد.
فرمانده انتظامی میاندورود به دستگيري 3 خرده فروش موادمخدر و معرفي به مرجع قضائي در اجرای این طرح، اشاره كرد و گفت: 3 معتاد جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل و 700گرم انواع موادمخدر نیز در این راستا کشف شد.
وی از دستگيري 3 سارق و كشف 10 فقره سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح 2 قبضه سلاح شکاری و مقدار 3 تن چوپ قاچاق کشف شد.
سرهنگ باقری در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده و يا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
----------------------
مهارت های مورد نیاز زندگی سالم 
هدف اصلی زندگی همه آدم ها روی کره زمین رسیدن به تعادل،آرامش و خوشبختی است که مستلزم دانستن مهارت های مورد نیاز در زندگی سالم می باشد. 
هدف اصلی زندگی همه آدم ها روی کره زمین رسیدن به تعادل ،آرامش و خوشبختی است اما به دلیل تفاوت های فردی چه از نظر آموزش های عمومی مثل مدرسه و رسانه ها و آموزش های اکتسابی مثل کلاس های مختلف و مطالعه کتاب و چه از منظر وضعیت هیجانی و عاطفی و روانی افراد و موقعیت های مختلف و تفاوت در فرهنگ همه خانواده ها به یک درجه و میزان خوشبختی را تجربه نمی کنند.ودر این جریان نیز خانواده های فراوانی هستند که به ندرت تعادل و نهایتا خوشبختی را تجربه می کنند.
فن رفع تعارض و دلخوری در روابط زناشویی:
شما از شوهرتان دلگیر هستید حرفی پیش آمده و یا اتفاقی افتاده می توانید تا از در نیامده و لباس عوض نکرده و تا وقتی خسته از کار روزانه است همه حرفهایی را که از صبح در ذهنتان مرور کردید را یک دفعه به همسرتان شلیک کنید او هم غافلگیر می شود و ماشاالله کم هم نمی اورد و او هم با نامهربانی با شما برخورد می کند تمام شد هم حقتان را نگرفتید هم دو تا خوردید و هم شب و احتمالا فردایتان هم خراب شد.
آقایان هم همینطور وقتی که از خانمتان عصبانی هستید و می بینید که او خسته و یا مشغول انجام کاری است چرا سر حرف را باز می کنید که عصبانی شود اصلا چرا از محل کارتان به اوزنگ می زنید و ناراحتیان را مستقیما می گویید و بعد منتظر پاسخش نمی شوید و با بهانه این که کار دارید گوشی را قطع می کنید فقط می خواستید آرامش او را تا بعد از ظهر که به منزل می روید به هم بزنید نتیجه این سلب ارامش همسرتان سلب آرامش شما و فرزندان هم هست .
مراحل مناسب حل اختلاف میان زوجین:
* ابتدا محل و زمان گفتگو مهم است هر دو شاد و آرام باشند خسته نباشند در حضور بچه ها و دیگر اعضای خانواده نباشد.
* پیش از طرح موضوع ابتدا عین موضوع را روی کاغذ نوشته و سهم خود را در پیشامد مربوطه مشخص کنید نوشتن ماجرا باعث ارامش روانی می شود و به فرد کمک می کند موضوع را بهتر بشناسد.
* پیش از صحبت کردن سعی کنید خود را به جای همسرتان (طرف مقابل) قرار دهید .
* پیش از صحبت کردن با همسر ،هرگز موضوع را بادیگران مطرح نکنید زیرا یا وارونه شده و یا شاخ و برگ می گیرد.
* در ابتدا تاکید کنید که مقصود از طرح موضوع اختلاف رسیدن به تفاهم و رفع مشکل است.
* تاکید کنید شاید اصل ماجرا یک سوءتفاهم باشد و فقط دارید آن را رفع میکنید.
* سعی کنید از نکات مثبت کارهای اخیر او و یا آنچه از اوپسندیده اید ذکر کنید تا فضا صمیمی تر گردد.
* لحن دوستانه و مهربانانه داشته باشید و سعی کنید در طول گفتگو به هیچ وجه خشمگین نشوید و بر رفتار خود مسلط باشید.
* تاکید کنید ممکن است مقصر ماجرا خودتان باشی و تقصیرهای خود را نیز بر زبان بیاورید و تا او به اشتباهاتش پی ببرد.
* سعی کنید از کنایه، زخم زبان، تحقیر و تمسخر استفاده نکنید، صحبتی بدون تهدید، ترس، وحشت ..... باشد.
* مقایسه نکردن همسر (طرف مقابل) با دیگران و ذکر نکردن مزیت دیگران، مقایسه رفتار خوب با رفتار نامناسب او انجام شود یعنی مقایسه بین رفتارهای مثبت و منفی شخص باشد نه رفتارهای او با دیگران.
* از دلخوری ها و بخشش های کوچک شروع کنید از گذشته دور یاد نکنید .
* به زمان حال و همین مکان توجه کنید (اینجا و اکنون)
گرداورنده: کارمند نرگس رضازاده، مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی بابلسر
------------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار