معاون عمرانی استاندار خوزستان:
واقعیت این است که اصلاح این مسیر از سه راهی غیزانیه به سمت باغملک، بسیار به کندی پیش می رود، ضمن آنکه هنوز دورنمای مشخصی از ارائه بسته آزادراه اهواز-اصفهان در هیئت دولت وجود ندارد و لازم است مسئولان و نمایندگان خوزستان در این زمینه پیگیری و رایزنی های جدی داشته باشند
کد خبر: ۱۰۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 07 October 2015
احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص آخرین وضعیت جاده اهواز-باغملک به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: قسمتی از این جاده یعنی غیزانیه تا باغملک در حال اتمام است و نهایتاً ایذه - دهدز انجام خواهد شد.

سیاحی افزود: با بررسی های صورت گرفته در این محور بیشترین مشکلات در بخش مرکزی آن به طول 76 کیلومتر در مسیر قبل از باغملک تا ایذه است که مناقصه 12 کیلومتر ابتدایی آن انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: این جاده یکی از پرحادثه ترین جاده های کشور است اما با اقدامات خوبی که شده است طبق آمار پلیس راهور ناجا تلفات این محور در سال 93 نسبت به 92 ، نوروز 94 نسبت به نوروز 93 و در چهارماهه 94 نسبت به 93 با کاهش مواجه بوده است.

به گزارش تابناک خوزستان، هر از گاهی خبرهای تلخی از وقوع حوادث رانندگی در این محور به گوش می رسد از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر کاروان راهیان نور در سال 91 که منجر به کشته شدن و زخمی شدن 44 دانش آموز بی گناه، شد تا آتش گرفتن اتوبوس مسافربری در مسیر اهواز به باغملک که باعث زنده در آتش سوختن مسافران آن شد و صدها حادثه تلخ دیگر، تنها گوشه ای از امار مرگبار این محور است.

محور اهواز - ایذه - دهدز - باغملک بخشی از این محور ترانزیتی مهم است که ضمن پوشش دادن تردد خودروهای سبک و سنگین در محور بین استانی خوزستان و چهارمحال و بختیاریف بدلیل جاذبه های گردشگری پذیرای جمعیت زیادی از میهمانان بویژه در ایام تعطیلات است و متاسفانه بدلیل وضعیت نامناسب جاده و نبود باندهای مجزای رفت و برگشت شاهد حوادثی تلخ با تلفات بالا بوده است.

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در جلسه هفتم مرداد 94 شورای ارتقای ایمنی راه های استان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از معاونین برگزار شد، خبر از احداث آزادراه اهواز -باغملک- ایذه - دهدز داده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آن جلسه از موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث این آزادراه خبرداد و قرار شد بسته آماده سازی این آزادراه به صورت جداگانه در هیات دولت بررسی و تخصیص اعتبار بشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص ارائه بسته آزادراه به دولت در گفت و گو با خبرنگار تابناک خوزستان می گوید: مطالعات این طرح هنوز در دست مطالعه توسط دو مشاور است و پس از تکمیل، پیش بینی می شود تا پایان سال به هیات وزیران ارائه شود.

وی افزود: معمولاً احداث آزادراه ها از مرحله مطالعات، مجوز دولت و سپس سرمایه گذاری حداقل سه سال به طول می انجامد.

وی افزود: وزیر راه یه شدت پیگیر این موضوع هستند تاکنون دولت برای برای این محور 150 میلیارد تومان قرارداد بسته است.

رحمانی روز گذشته هم در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در محدوده شهرستان هفتکل به سمت باغملک یعنی از سه راهی غیزانیه به سمت سه راهی نمره یک، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت به طول 5 کیلومتر با اعتبار 4 میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: همچنین در محور باغملک به ایذه از سمت روستای بارانگرد تا ایذه به طول 14 کیلومتر عملیات روکش آسفالت و لکه گیری با اعتبار 7 میلیارد تومان در حال انجام است.

موضوع چهارخطه شدن جاده اهواز-ایذه که از آن بعنوان «جاده مرگ» یاد می شود به یکی از مطالبات مهم مردم خوزستان تبدیل شده است. با این وجود وعده هایی که مسئولان مربوطه می دهند و اقداماتی که در حال حاضر در حال انجام است هنوز نتوانسته این خواسته مردم را پاسخ بدهد و واقعیت این است که اصلاح این مسیر از سه راهی غیزانیه به سمت باغملک، بسیار به کندی پیش می رود، ضمن آنکه هنوز دورنمای مشخصی از ارائه بسته آزادراه اهواز-اصفهان در هیئت دولت وجود ندارد و لازم است مسئولان و نمایندگان خوزستان در این زمینه پیگیری و رایزنی های جدی داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار