تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: باید با بصیرت و مطالعه فراوان سعی شود فضائل و مفاهیم دینی همچون فرهنگ غنی عاشورا و مفاهیم نهج البلاغه در قالب شعر برای مردم و جوانان بازخوانی شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 17 July 2022

به گزارش تابناک تهران، نشست صمیمی جمعی از شاعران ری به مناسبت دهه امامت و ولایت با حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این نشست که در محل دارالتولیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، حجت الاسلام قاضی عسکر با تبریک ایام مبارک غدیر خم، شعر را هنری اثری اثر بخش دانست و اظهار کرد: چهره های برجسته و شاعران بزرگ گذشته همچون دعبل خزایی، به خوبی توانسته اند مفاهیم و ارزش های دینی را به نسل های بعد از خود منتقل و این نهضت را در تمامی حوزه ها ماندگار کنند.

وی افزود: شعر در فرهنگ و هنر ایران و همچنین در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همگان را به تسلیم وا می دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: شاعران بزرگی همچون مولوی، سعدی و حافظ در زمینه شعر ید طولایی دارند و اهمیت این موضوع در شرح مثنوی استاد سید جعفر شهیدی علیه الرحمه و استادعلامه جعفری رضوان الله علیه کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت شعر از نگاه رهبر معظم انقلاب و تسلط ایشان در حوزه شعر و شعرشناسی فارسی و عربی و همچنین وجود مطالب عرفانی در اشعار امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: کار شما شاعران بسیار ارزشمند، فاخر و در خور ستایش است چرا که بسیاری از واقعیات جامعه را از زبان شعر به همگان معرفی می کنید.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه به اهمیت اشعار حماسی اشاره کرد و گفت: اشعار آیینی و حماسی قبل از انقلاب اسلامی مانند اشعار محتشم کاشانی واقعا ارزشمند و تکان دهنده است و شاعران معاصر و جوان نیز باید بر همین صراط سنتی و آیینی بودن بمانند و مفاهیم ارزشی و دینی را به نحو مطلوب انتقال دهند.

وی با ابراز تاسف از رخنه ها و خلاهایی که در سبک اشعار مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) وجود دارد تاکید کرد: باید با بصیرت و مطالعه فراوان سعی شود فضائل و فرهنگ و مفاهیم دینی همچون فرهنگ غنی عاشورا و مفاهیم نهج البلاغه در قالب شعر برای مردم و جوانان بازخوانی شود.

حجت الاسلام قاضی عسر در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: انشاالله این تمسک و اتصال شما شاعران به خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت (علیهم السلام ) ماندگار و زمینه ساز انتقال مفاهیم دینی و ارزشهای انسانی به نسل های آینده باشد.

گفتنی است در این نشست شاعران شهرستان آقایان: فرائی، شجاعی، موسوی، شهمیری، نصرآبادی، شفیعی، کرم آبیان، قائم پناه و خانم ها: آذری، افشاری، صفالو و رحمانی سروده های خود را با موضوع غدیر و ولایت قرائت کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب« حجاب زینتی» نوشته فاطمه کرمانی و با موضوع عفاف و حجاب و نقش آن در خانواده و در تعلیم وتربیت رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار